Οι «εκπλήξεις» του υπουργείου Παιδείας δεν σταματούν εδώ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, υπάρχει προβληματισμός για το αν οι υποψήφιοι θα συμπληρώσουν μικρότερο αριθμό τμημάτων και σχολών στο μηχανογραφικό δελτίο, η έκδοση του οποίου έχει καθυστερήσει σημαντικά.
Πρόθεση του υπουργείου Παιδείας είναι να αρχίσει άμεσα την εφαρμογή του «Καλλικράτη» στα ανώτατα ιδρύματα, «παραλείποντας» τουλάχιστον 10 με 15 τμήματα (κυρίως στην περιφέρεια). Πρόκειται για τμήματα τα οποία πέρυσι είχαν συγκεντρώσει ελάχιστο αριθμό εισακτέων, δεν έχουν επαρκές εκπαιδευτικό προσωπικό και παρ' όλ' αυτά πρέπει να χρηματοδοτηθούν, εις βάρος άλλων.
Καθώς οι υποψήφιοι διαβάζουν εντατικά για να επιτύχουν στη σχολή ή στο τμήμα που επιθυμούν, με γνώμονα την οικονομική κρίση και την αγορά εργασίας, καλό είναι να γνωρίζουν από τώρα ποια τμήματα «μπερδεύουν» με τις ονομασίες τους. Ο μαθηματικός και ερευνητής Στρ. Στρατηγάκης κατέγραψε έντεκα τέτοια τμήματα ΑΕΙ και ΑΤΕΙ:
*Τουρκικών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών:
Δεν λειτουργεί το σκέλος των Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών. Το τμήμα παρέχει μόνο τουρκικές σπουδές.
*Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας Παν. Αθηνών και Ιωαννίνων: Τα τμήματα δεν εκπαιδεύουν ψυχολόγους, αφού δεν δίνουν άδεια ασκήσεως επαγγέλματος ψυχολόγου. Οι απόφοιτοι μπορεί να απασχοληθούν ως φιλόλογοι.
*Προσχολικής Αγωγής ΤΕΙ Αθήνας: Το πτυχίο του τμήματος δεν είναι πτυχίο νηπιαγωγού, αλλά βρεφονηπιοκόμου. Πτυχίο νηπιαγωγού δίνουν μόνο τα Ανώτατα Ιδρύματα.
*Μηχανικών Επιστήμης Υλικών Παν. Ιωαννίνων: Δεν τους εγγράφει το ΤΕΕ ως μέλη και συνεπώς δεν έχουν τα δικαιώματα του μηχανικού.
*Μηχανικών Οικονομίας και Διοίκησης Παν. Αιγαίου (Χίος): Δεν πρόκειται για μηχανικούς, αφού δεν τους δέχεται το ΤΕΕ. Τους δέχεται ως μέλη το Οικονομικό Επιμελητήριο, άρα είναι οικονομολόγοι.
*Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων Αιγαίου (Σύρος): Ούτε αυτοί είναι μηχανικοί αλλά βιομηχανικοί ντιζάινερ. Δεν γίνονται δεκτοί στο ΤΕΕ.
*Στατιστικής και Αναλογιστικών-Χρηματοοικονομικών Μαθηματικών Αιγαίου (Σάμος) - Στατιστικής και Ασφαλιστικής Επιστήμης Πειραιά: Δεν πρόκειται για μαθηματικούς, όπως αφήνει να εννοηθεί ο τίτλος του, αλλά για οικονομολόγους, που εγγράφονται στο Οικονομικό Επιμελητήριο.
*Στατιστικής Οικονομικού Παν. Αθήνας: Δεν πρόκειται και εδώ για μαθηματικούς, αλλά για οικονομολόγους.
*Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών Μετσόβιου Πολυτεχνείου: Δεν πρόκειται για μηχανικούς αλλά για μαθηματικούς ή φυσικούς, ανάλογα με την κατεύθυνση που επιλέγουν.
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
Το τμήμα Φιλοσοφίας - Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας (Φ.Π.Ψ.) Αθήνας συγκεκριμένα [αλλά και το αντίστοιχο των Ιωαννίνων, καθώς και το Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Θεσσαλονίκης και το Φιλοσοφικών & Κοινωνικών Σπουδών Ρεθύμνου που δεν αναφέρονται] αδικείται στο παραπάνω άρθρο. Πράγματι, η κατεύθυνση Ψυχολογίας δεν προσφέρει πτυχίο Ψυχολογίας, αλλά εκπαιδεύει μελλοντικούς φιλολόγους καθηγητές, όπως ακριβώς και τα τμήματα Φιλολογίας και Ιστορίας & Αρχαιολογίας των Φιλοσοφικών Σχολών, με ειδίκευση στο αντικείμενο που επιλέγει ο φοιτητής και με την βασικότατη διδακτική και ψυχοπαιδαγωγική επάρκεια (που δεν προσφέρει κανένα άλλο τμήμα καθηγητικών σχολών). Στο τμήμα Φ.Π.Ψ. του Πανεπιστημίου Αθηνών όμως εντάσσεται και λειτουργεί και το Πρόγραμμα Ψυχολογίας, το οποίο εκπαιδεύει τους μελλοντικούς επιστήμονες ψυχολόγους, ισότιμο με τα τμήματα Ψυχολογίας ΑΠΘ, Παντείου και Κρήτης, δίνοντας άδεια άσκησης επαγγέλματος ψυχολόγου. Επομένως, το τμήμα της Αθήνας δεν μπερδεύει καθόλου με την ονομασία του, γιατί προσφέρει τις επιστήμες που θεραπεύει. Εξάλλου, συζητείται και η ίδρυση Τμήματος Ψυχολογίας ΕΚΠΑ, με συγχώνευση της κατεύθυνσης και του Προγράμματος Ψυχολογίας και αυτονόμησής τους, κατά το πρότυπο του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Επίσης, οι άλλες δύο κατευθύνσεις του τμήματος (όπως και των αντιστοίχων τμημάτων τους στα περιφερειακά πανεπιστήμια) θεραπεύουν τις ανάλογες επιστήμες (Φιλοσοφία και Παιδαγωγική). Ατυχώς, ο μαθηματικός και όχι επιστήμονας ειδικός για τα θέματα εκπαίδευσης, κύριος Στρατηγάκης δεν ανέφερε άλλα τμήματα με ασαφές επιστημονικό προφίλ, όπως το ΜΙΘΕ (Μεθοδολογίας, Ιστορίας και Θεωρίας της Επιστήμης) Αθήνας. Μήπως όσοι αποφασίζουν να γράψουν κάποιο άρθρο ή να εκφράσουν κάποια άποψη σχετικά με την εκπαίδευση οφείλουν να έχουν επαρκή γνώση ή πληροφόρηση, ώστε να μη δημιουργούν εσφαλμένες εντυπώσεις;
ΑπάντησηΔιαγραφή