Σύμφωνα με την εγκύκλιο 137852/Γ2/02-09-2014 του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και μετά από εισήγηση (πράξη 48/21-07-2014 Δ.Σ.) του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, αποφασίσθηκε η ανάθεση της διδασκαλίας του μαθήματος των Μαθηματικών στην ευαίσθητη ηλικία του Γυμνασίου, στους καθηγητές Πληροφορικής που κατέχουν βασικό πτυχίο Πληροφορικής.
Το Μαθηματικό φόρουμ mathematica.gr αποτελείται από μια μεγάλη ομάδα (περίπου 10.000) ατόμων που νοιάζονται για την αναβάθμιση της μαθηματικής παιδείας του τόπου και την ενασχόληση των νέων ανθρώπων με την επιστήμη των Μαθηματικών. Αυτό αποδεικνύεται εμπράκτως αφού τα μέλη του ασχολούνται αφιλοκερδώς αφιερώνοντας μεγάλο μέρος του ελεύθερου χρόνου τους πέραν των όποιων υποχρεώσεων πηγάζουν από τα σχολικά τους καθήκοντα, προς αυτόν τον σκοπό.
Με την εγκύκλιο αυτή (από την οποία απουσιάζει η τεκμηρίωση και η σχετική εισήγηση του ΙΕΠ) θεωρούμε ότι υποβαθμίζεται η αξία του πτυχίου Μαθηματικών και ταυτόχρονα η ήδη καταρρακωμένη Μαθηματική Παιδεία της χώρας μας.
Ως μαθηματική κοινότητα κατανοούμε ότι η οικονομική κρίση η οποία μαστίζει την χώρα μας έχει δυστυχώς επιφέρει προβλήματα και στην παιδεία του τόπου. Είναι σημαντικό με τους πόρους τους οποίους διαθέτουμε να μπορούμε να παράσχουμε την όσο το δυνατόν καλύτερη παιδεία στην νεολαία μας, ώστε να μην αντιμετωπίσουμε στο μέλλον παρόμοια δεινά. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε πως όπως είπε και ο Βενιαμίν Φραγκλίνος: «Η επένδυση στην γνώση, πληρώνει πάντα τον καλύτερο τόκο». Μέσα σε αυτό το πλαίσιο δεν είναι δυνατόν να υποβαθμισθούν τα Μαθηματικά. Ο σπουδαίος Ιταλός φυσικός Γαλιλαίος, ο οποίος έχει αποκαλεστεί ακόμη και πατέρας της μοντέρνας επιστήμης, είχε τονίσει αυτήν την
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:
1. Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων 2. Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων 3. Γραφεία Βουλευτών 4. Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης 5. Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία 6. Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας 7. Μέλη του mathematica.gr 8. Ιστοσελίδες Εκπαιδευτικού Περιεχομένου
σημαντικότητα των Μαθηματικών λέγοντας πως: «Αν ξεκινούσα τώρα τις σπουδές μου, θα ακολουθούσα την συμβουλή του Πλάτωνα και θα ξεκινούσα με τα Μαθηματικά». Είναι λοιπόν κρίμα στην χώρα η οποία γέννησε τον Πλάτωνα να κάνουμε σε αυτόν τον τομέα βήματα προς τα πίσω αντί προς τα μπροστά.
Καλούμε λοιπόν το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, να επανεξετάσει τη συγκεκριμένη απόφαση και να ζυγίσει σωστά τα συνολικά αποτελέσματα που θα αποφέρει. Τα παιδιά που φοιτούν στα Δημόσια σχολεία της χώρας και ειδικότερα αυτά των απομακρυσμένων περιοχών αξίζουν προσεκτικότερης μεταχείρισης ακόμη κι όταν οι οικονομικές συνθήκες που επικρατούν στη χώρα είναι άσχημες όπως αυτές της εποχής που διανύουμε. Το μέλλον της χώρας είναι σίγουρο πως εξαρτάται άμεσα από αυτούς τους νέους ανθρώπους και πρέπει να τους παρέχεται η καλύτερη δυνατή Παιδεία από ανθρώπους εξειδικευμένους και ειδικούς. Τα κενά για ώρες Μαθηματικών θα πρέπει να καλύπτονται από επιστήμονες με πτυχίο από Τμήμα Μαθηματικών όπως το ίδιο θα πρέπει να συμβαίνει με τα κενά για τις ώρες Πληροφορικής. Τα πλεονάσματα ωρών που υπάρχουν σε κάποιες ειδικότητες δε μπορούν να διατίθενται για διδασκαλία σε άσχετα ως προς το πτυχίο του εκπαιδευτικού μαθήματα.
Ζητάμε το αυτονόητο: η διδασκαλία των Μαθηματικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση να είναι αποκλειστικά ευθύνη και αρμοδιότητα των πτυχιούχων Μαθηματικών και όχι άλλων ειδικοτήτων που ουδεμία σχέση έχουν με τη διδασκαλία τους. Το αυτό ισχύει και για την ανάθεση του μαθήματος των Μαθηματικών σε καθηγητές Φυσικής που ίσχυε έως σήμερα.
Με εκτίμηση,
Οι Συντονιστές και τα Διευθύνοντα Μέλη του mathematica.gr
Το Μαθηματικό φόρουμ mathematica.gr αποτελείται από μια μεγάλη ομάδα (περίπου 10.000) ατόμων που νοιάζονται για την αναβάθμιση της μαθηματικής παιδείας του τόπου και την ενασχόληση των νέων ανθρώπων με την επιστήμη των Μαθηματικών. Αυτό αποδεικνύεται εμπράκτως αφού τα μέλη του ασχολούνται αφιλοκερδώς αφιερώνοντας μεγάλο μέρος του ελεύθερου χρόνου τους πέραν των όποιων υποχρεώσεων πηγάζουν από τα σχολικά τους καθήκοντα, προς αυτόν τον σκοπό.
Με την εγκύκλιο αυτή (από την οποία απουσιάζει η τεκμηρίωση και η σχετική εισήγηση του ΙΕΠ) θεωρούμε ότι υποβαθμίζεται η αξία του πτυχίου Μαθηματικών και ταυτόχρονα η ήδη καταρρακωμένη Μαθηματική Παιδεία της χώρας μας.
Ως μαθηματική κοινότητα κατανοούμε ότι η οικονομική κρίση η οποία μαστίζει την χώρα μας έχει δυστυχώς επιφέρει προβλήματα και στην παιδεία του τόπου. Είναι σημαντικό με τους πόρους τους οποίους διαθέτουμε να μπορούμε να παράσχουμε την όσο το δυνατόν καλύτερη παιδεία στην νεολαία μας, ώστε να μην αντιμετωπίσουμε στο μέλλον παρόμοια δεινά. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε πως όπως είπε και ο Βενιαμίν Φραγκλίνος: «Η επένδυση στην γνώση, πληρώνει πάντα τον καλύτερο τόκο». Μέσα σε αυτό το πλαίσιο δεν είναι δυνατόν να υποβαθμισθούν τα Μαθηματικά. Ο σπουδαίος Ιταλός φυσικός Γαλιλαίος, ο οποίος έχει αποκαλεστεί ακόμη και πατέρας της μοντέρνας επιστήμης, είχε τονίσει αυτήν την
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:
1. Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων 2. Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων 3. Γραφεία Βουλευτών 4. Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης 5. Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία 6. Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας 7. Μέλη του mathematica.gr 8. Ιστοσελίδες Εκπαιδευτικού Περιεχομένου
σημαντικότητα των Μαθηματικών λέγοντας πως: «Αν ξεκινούσα τώρα τις σπουδές μου, θα ακολουθούσα την συμβουλή του Πλάτωνα και θα ξεκινούσα με τα Μαθηματικά». Είναι λοιπόν κρίμα στην χώρα η οποία γέννησε τον Πλάτωνα να κάνουμε σε αυτόν τον τομέα βήματα προς τα πίσω αντί προς τα μπροστά.
Καλούμε λοιπόν το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, να επανεξετάσει τη συγκεκριμένη απόφαση και να ζυγίσει σωστά τα συνολικά αποτελέσματα που θα αποφέρει. Τα παιδιά που φοιτούν στα Δημόσια σχολεία της χώρας και ειδικότερα αυτά των απομακρυσμένων περιοχών αξίζουν προσεκτικότερης μεταχείρισης ακόμη κι όταν οι οικονομικές συνθήκες που επικρατούν στη χώρα είναι άσχημες όπως αυτές της εποχής που διανύουμε. Το μέλλον της χώρας είναι σίγουρο πως εξαρτάται άμεσα από αυτούς τους νέους ανθρώπους και πρέπει να τους παρέχεται η καλύτερη δυνατή Παιδεία από ανθρώπους εξειδικευμένους και ειδικούς. Τα κενά για ώρες Μαθηματικών θα πρέπει να καλύπτονται από επιστήμονες με πτυχίο από Τμήμα Μαθηματικών όπως το ίδιο θα πρέπει να συμβαίνει με τα κενά για τις ώρες Πληροφορικής. Τα πλεονάσματα ωρών που υπάρχουν σε κάποιες ειδικότητες δε μπορούν να διατίθενται για διδασκαλία σε άσχετα ως προς το πτυχίο του εκπαιδευτικού μαθήματα.
Ζητάμε το αυτονόητο: η διδασκαλία των Μαθηματικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση να είναι αποκλειστικά ευθύνη και αρμοδιότητα των πτυχιούχων Μαθηματικών και όχι άλλων ειδικοτήτων που ουδεμία σχέση έχουν με τη διδασκαλία τους. Το αυτό ισχύει και για την ανάθεση του μαθήματος των Μαθηματικών σε καθηγητές Φυσικής που ίσχυε έως σήμερα.
Με εκτίμηση,
Οι Συντονιστές και τα Διευθύνοντα Μέλη του mathematica.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου