10 Μαΐου 2012

77.000 ΘΑ ΕΙΣΑΧΘΟΥΝ ΦΕΤΟΣ ΣΕ ΑΕΙ ΚΑΙ ΤΕΙ

Τον αριθμό εισακτέων ανά τμήμα ανακοίνωσε σήμερα (10/05), το υπουργείο παιδείας.
Φέτος θα μπουν στα πανεπιστήμια περίπου 4% περισσότεροι εισακτέοι σε σχέση με πέρυσι, ανεβάζοντας τον αριθμό των αποφοίτων που θα εισέλθουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση σε 77.000 άτομα. Περίπου 45.000 θα είναι οι εισακτέοι στα Πανεπιστήμια και περίπου 32.000 οι εισακτέοι στα ΤΕΙ
Για να δείτε τους εισακτέους ανά τμήμα διαβάστε εδώ
Η αύξηση αριθμού εισακτέων αφορά κυρίως τα  ΤΕΙ, ενώ αντίθετα στα Πανεπιστήμια θα είναι μικρή.
Στα μηχανογραφικά των υποψηφίων φέτος θα υπάρχει , το τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας του πανεπιστημίου Αθηνών, καθώς και 14 τμήματα των ΤΕΙ, τα οποία πέρυσι δεν δέχθηκαν εισακτέους.
Νέους σπουδαστές αντίθετα δεν θα δεχτούν ούτε και φέτος έντεκα ΤΕΙ, τα οποία είχαν μείνει εκτός μηχανογραφικού και την περυσινή χρονιά.
Τα τμήματα των ΤΕΙ που δεν θα δεχτούν εφέτος νέους εισακτέους είναι:
ΤΕΙ Αθήνας: Νοσηλευτική Β'
ΤΕΙ Ηπείρου: Ιχθυοκομείας και Αλιείας (Ηγουμενίτσα)
ΤΕΙ Ηπείρου: Τουριστικών επαγγελμάτων
ΤΕΙ Θεσσαλονίκης: Τεχνολογίας, Αλιείας και Υδατοκαλλιεργειών (Μουδανίων)
ΤΕΙ Ιονίων νήσων: Τεχνολογίας, Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών (Λευκάδα)
ΤΕΙ Καβάλας: Οινολογίας και τεχνολογίας ποτών (παράρτημα Δράμας)
ΤΕΙ Λάρισας: Ανακαίνισης και αποκατάστασης κτιρίων (παράρτημα Τρικάλων)
ΤΕΙ Λάρισας: Τουριστικών επιχειρήσεων
ΤΕΙ Μεσολογγίου: Μηχανολογίας και Υδάτινων πόρων
ΤΕΙ Δυτ. Μακεδονίας: Διοίκησης και συστημάτων εφοδιασμού (παράρτημα Γρεβενών)
ΤΕΙ Πάτρας: Εμπορίας και διαφήμισης (παράρτημα Αμαλιάδας)

09 Μαΐου 2012

ΕΝΑ ΧΡΥΣΟ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟ ΜΥΑΛΟ

Με ένα ακόμα μετάλλιο επέστρεψε από την Αττάλεια της Τουρκίας ο Παναγιώτης Λώλας, ο οποίος κατέκτησε την πρώτη θέση στην 29η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα. «Μου αρέσει να λύνω προβλήματα με τη λογική. Η διαδικασία αυτή μου ανοίγει τη σκέψη», τονίζει

 
Ο 17χρονος Παναγιώτης Λώλας κατά τη διάρκεια απονομής του μεταλλίου που κέρδισε στην 29η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα
Λύνει με καταπληκτική ταχύτητα ασκήσεις άλγεβρας, παίζει στα... δάχτυλα πολυώνυμα και συναρτήσεις με τύπους, παιδεύεται με διχοτόμους τριγώνων, τεμνόμενους κύκλους και διαγώνιους τετραγώνων και είναι σίγουρα ο μοναδικός Ελληνας μαθητής που έχει πάρει μέρος σε περισσότερους από 30 διαγωνισμούς μαθηματικών -ελληνικούς, ευρωπαϊκούς και διεθνείς- αποσπώντας από τους περισσότερους χρυσά μετάλλια.

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

Από 11-19 Ιουνίου θα διεξαχθούν οι επαναληπτικές απολυτήριες Εξετάσεις της Γ΄ τάξης ημερήσιων Γενικών Λυκείων και της Δ΄ τάξης εσπερινών Γενικών Λυκείων Σχολ. Έτους 2011-2012 για όσους εξεταζόμενους απουσίασαν δικαιολογημένα από τις αντίστοιχες εξετάσεις της κανονικής περιόδου Μαΐου-Ιουνίου των μαθημάτων που εξετάζονται σε πανελλαδικό επίπεδο.ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ

03 Μαΐου 2012

Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟ

Ολοι οι υποψήφιοι Γενικών Λυκείων και ΕΠΑΛ καλούνται να μεταβούν από τις 8 έως τις 18 Μαΐου στο σχολείο τους για να αποκτήσουν προσωπικό κωδικό που θα τους επιτρέψει να καταθέσουν ηλεκτρονικά το μηχανογραφικό τους δελτίο

Με τον κωδικό που θα αποκτήσουν οι υποψήφιοι θα μπορέσουν στην ηλεκτρονική διεύθυνση exams.minedu.gov.gr να επεξεργαστούν και τελικά να υποβάλουν τον Ιούνιο το μηχανογραφικό τους δελτίο
Με τον κωδικό που θα αποκτήσουν οι υποψήφιοι θα μπορέσουν στην ηλεκτρονική διεύθυνση exams.minedu.gov.gr να επεξεργαστούν και τελικά να υποβάλουν τον Ιούνιο το μηχανογραφικό τους δελτίο
Kωδικό ασφαλείας (password) πρέπει ν΄ αποκτήσουν όλοι οι υποψήφιοι για τα ΑΕΙ προκειμένου να μπορέσουν να καταθέσουν ηλεκτρονικά το μηχανογραφικό τους δελτίο.
Οπως ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας, όλοι οι υποψήφιοι είτε των Γενικών Λυκείων (90% και 10%) είτε των Επαγγελματικών Λυκείων (ομάδες Α΄ και Β΄) πρέπει από την Τρίτη 8-5-2012 ως και την Παρασκευή 18-5-2012 να προσέλθουν στο Λύκειό τους για να αποκτήσουν προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password), που θα δημιουργήσουν οι ίδιοι.
Με αυτό τον κωδικό θα μπορούν σε επόμενη φάση, αφού μπουν στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://exams.minedu.gov.gr , να επεξεργαστούν και αργότερα τον Ιούνιο να υποβάλουν οριστικά το μηχανογραφικό τους δελτίο.
Η διαδικασία είναι απλή και φιλική προς τον χρήστη, ενώ τα δικαιολογητικά για την απόκτηση του προσωπικού κωδικού ασφαλείας (password) είναι ελάχιστα. Αναλυτικά:
  • Οι υποψήφιοι ΓΕΛ και ΕΠΑΛ-Β΄για το 90% και οι υποψήφιοι ΕΠΑΛ-Α΄, για να δημιουργήσουν προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password), θα επιδεικνύουν στο Λύκειό τους το δελτίο εξεταζομένου ή την αστυνομική τους ταυτότητα.
  • Οι υποψήφιοι ημερήσιων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ-Β΄, για το 10% για να δημιουργήσουν προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password), θα επιδεικνύουν στο Λύκειο την πρωτότυπη Βεβαίωση Πρόσβασης και την αστυνομική τους ταυτότητα.
Οσον αφορά στους υποψήφιους των ειδικών κατηγοριών (πολύτεκνοι, τρίτεκνοι, κοινωνικά κριτήρια) την ίδια περίοδο (8-5-2012 ως 18-5-2012) θα προσκομίσουν στο Λύκειό τους τα απαραίτητα δικαιολογητικά (μαζί με το πρότυπο ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ σχετικής αίτησης) και, μετά τον έλεγχο των δικαιολογητικών, θα χαρακτηρίζονται από τον διευθυντή ως ειδική περίπτωση (πολύτεκνοι, τρίτεκνοι, κοινωνικά κριτήρια). Για τα δικαιολογητικά και τη διαδικασία, οι υποψήφιοι θα ενημερωθούν είτε από το Λύκειό τους είτε από την ηλεκτρονική διεύθυνση http://exams.minedu.gov.gr , όπου αναρτώνται όλα τα σχετικά έγγραφα, εγκύκλιοι, υποδείγματα αίτησης και υπεύθυνων δηλώσεων κ.λπ.
Οι υποψήφιοι τόσο για τη δημιουργία προσωπικού κωδικού ασφαλείας (password) όσο και για την υποβολή και έλεγχο των δικαιολογητικών για υπαγωγή σε κάποια ειδική περίπτωση απευθύνονται στο Λύκειο ως εξής:
  • Οσοι υποψήφιοι (μαθητές και απόφοιτοι) υπέβαλαν Αίτηση-Δήλωση για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2012 των ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ, θα απευθυνθούν στο αντίστοιχο ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ.
  • Οσοι απόφοιτοι - κάτοχοι βεβαίωσης πρόσβασης 2010 ή 2011 από ημερήσιο ΓΕΛ ή ημερήσιο ΕΠΑΛ (ομάδα Β΄) υποβάλλουν μηχανογραφικό δελτίο για το 10% των θέσεων εισακτέων χωρίς νέα εξέταση, θα απευθυνθούν σε οποιοδήποτε ημερήσιο ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ, κατά προτίμηση στο πλησιέστερο στην κατοικία τους ή εκείνο της αποφοίτησής τους.
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΕΘΝΟΣ

27 Απριλίου 2012

ΟΙ ΑΠΟΥΣΙΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

Σύμφωνα με  εγκύκλιο του υπ. Παιδείας σχετικά  με τις δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες απουσίες των μαθητών Γυμνασίων, Λυκείων, ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ, και Εσπερινών, ισχύουν τα εξής:
 
 
                       Δικαιολογημένες    Αδικαιολόγητες

Γυμνάσια                          50                   64
Εσπερινά Γυμνάσια          50                   80
ΓΕ.Λ.                                64                   50
Εσπερινά ΓΕ.Λ.                80                  50
ΕΠΑ.Λ.                             64                  50
Εσπερινά ΕΠΑ.Λ.             80                  50
ΕΠΑ.Σ.                              40                  40

21 Απριλίου 2012

ΣΤΙΣ 17 ΜΑΪΟΥ ΚΛΕΙΝΟΥΝ ΤΑ ΓΥΜΝΑΣΙΑ ΚΑΙ 15 ΙΟΥΝΙΟΥ ΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ

ΠΗΓΗ esos.gr
Σύμφωνα με εγκύκλιο που αναμένεται να εκδώσει το υπουργείο Παιδείας, την ερχόμενη εβδομάδα :
-Το διδακτικό έτος για τα Γυμνάσια θα λήξει στις 17 Μαίου
-Το διδακτικό έτος για τα Δημοτικά θα λήξει στις 15 Ιουνίου.
Επίσης στις 17 Μαίου θα λήξουν τα μαθήματα στα Λύκεια. Οι απολυτήριες εξετάσεις για τα μαθήματα
που εξετάζονται σε επίπεδο σχολικής μονάδας για την Γ΄ τάξη των ημερήσιων και τη Δ΄ τάξη των εσπερινών Γενικών Λυκείων θα ξεκινήσουν στις 07/06/2012 για όσους θα έχουν συμμετάσχει στις πανελλαδικές και θα διενεργηθούν με βάση το πρόγραμμα που καταρτίζει το κάθε λύκειο χωριστά.
δ) Οι απολυτήριες και πτυχιακές εξετάσεις ημερήσιων και εσπερινών ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α΄ και Β΄) σε επίπεδο σχολικής μονάδας θα ξεκινήσουν στις 12/06/2012 και θα διενεργηθούν με βάση το πρόγραμμα που καταρτίζει το κάθε λύκειο χωριστά.
Οι πανελλαδικές εξετάσεις των υποψηφίων των ημερήσιων και εσπερινών Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και των ημερήσιων και εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ-ΟΜΑΔΑ Β΄) για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα αρχίσουν τη Δευτέρα 21/05/2012, ενώ οι πανελλαδικές εξετάσεις των υποψηφίων των ημερήσιων και εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ-ΟΜΑΔΑ Α΄) θα αρχίσουν την Τρίτη 22/05/2012. Οι εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων θα ξεκινήσουν στις 16/06/2012 και η Υγειονομική Εξέταση και Πρακτική Δοκιμασία των υποψηφίων για εισαγωγή στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Τ.Ε.Φ.Α.Α.) θα διεξαχθεί περί τα μέσα Ιουνίου. Τέλος, οι επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις των ΓΕΛ θα αρχίσουν στις 11/06/2012.
ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

Tο πρόγραμμα των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2012 στα Ειδικά Μαθήματα
Tο πρόγραμμα των εξετάσεων των Ειδικών Μαθημάτων των κατόχων απολυτηρίου Λυκείου που επιθυμούν να είναι υποψήφιοι το ακαδημαϊκό έτος 2012-2013 για εισαγωγή σε τμήματα Πανεπιστημίων, ΤΕΙ και των Σχολών Τουριστικής Εκπ/σης για τα οποία απαιτείται εξέταση σε ειδικά μαθήματα,
και το χρόνο Υγειονομικής Εξέτασης και Πρακτικής Δοκιμασίας των υποψηφίων για εισαγωγή στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ) , καθορίζει απόφαση της υφ. Παιδείας Ε. Χριστοφιλοπούλου. ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ

10 Απριλίου 2012

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΥΣ- ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Πηγή esos.gr
Με τροπολογία του υπουργείου Παιδείας, την οποία υποστήριξαν σήμερα στη Βουλή, 09/04/12, ο Υπουργός Παιδείας Καθηγητής Γ. Μπαμπινιώτης και η αρμόδια Υφυπουργός, Εύη Χριστοφιλοπούλου, ορίζονται τα κριτήρια εισαγωγής των ειδικών κατηγοριών των αποφοίτων της περσινής και της φετινής σχολικής χρονιάς στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Αναλυτικότερα, με την τροπολογία μεταβάλλεται και εξορθολογίζεται στο πλαίσιο της αρχής της ίσης μεταχείρισης, το καθεστώς των ειδικών κατηγοριών εισακτέων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Απόφοιτοι 2012 και έξης:
-Απαλείφονται τα ηλικιακά όρια και από τους πολυτέκνους και από τους τρίτεκνους. Συγκεκριμένα, διατηρείται ισοβίως η πολυτεκνική ιδιότητα και απαλείφεται το ηλικιακό όριο του 26ου έτους στην περίπτωση των τρίτεκνων.
-Παράλληλα, προστίθεται ως ειδική υποκατηγορία, υπαγόμενη σε εκείνη των κοινωνικών κριτηρίων, εκείνη των πολυδύμων τέκνων που συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το ίδιο έτος.
-Με τον τρόπο αυτόν αποκαθίσταται η ίση μεταχείριση των διδύμων, τριδύμων κ.λπ. υποψηφίων  με εκείνους που έχουν αδελφούς ήδη φοιτούντες στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
-Επίσης απαλείφεται η προϋπόθεση της κατοχής οικογενειακού εισοδήματος ορισμένου ύψους προκειμένου να υπαχθούν οι υποψήφιοι στις ανωτέρω ειδικές κατηγορίες.
-Καταργείται η προϋπόθεση της διοικητικής περιφέρειας. Στο μέτρο που στον νόμο δεν τίθεται σχετικός περιορισμός, οι υποψήφιοι των ειδικών κατηγοριών μπορούν να επιλέγουν ελεύθερα την σχολή της προτίμησής τους χωρίς γεωγραφικό περιορισμό.
-Στην περίπτωση που οι υποψήφιοι έχουν αδέλφια που ήδη φοιτούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, για την υπαγωγή τους στην ειδική κατηγορία εισακτέων θα πρέπει ο αδελφός ή η αδελφή του υποψηφίου να είναι ενεργός φοιτητής του πρώτου κύκλου σπουδών και να μην είναι ήδη κάτοχος πτυχίου, μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τίτλου.

04 Απριλίου 2012

ΠΟΙΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΚΑΙ ΠΟΙΑ ΤΕΙ ΕΙΝΑΙ ΣΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΩΝ

Μελέτη του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ) παρουσιάζει τις Ελληνικές Επιστημονικές Δημοσιεύσεις 1996-2010: Βιβλιομετρική ανάλυση ελληνικών δημοσιεύσεων σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά. Ειδικότερα:

ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΗ ΜΕΛΕΤΗ
Αριθμός δημοσιεύσεων
Το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, τα οποία αποτελούν και τα μεγαλύτερα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας, παράγουν τις περισσότερες δημοσιεύσεις στην κατηγορία «Πανεπιστήμια», με αριθμό δημοσιεύσεων για το 2010 2.368 και 1.734 δημοσιεύσεις αντίστοιχα (Διάγραμμα 4.1.1). Ακολουθούν έξι Πανεπιστήμια με περισσότερες από 400 δημοσιεύσεις το 2010, το Πανεπιστήμιο Πατρών (960 δημοσιεύσεις), το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (820 δημοσιεύσεις), το Πανεπιστήμια Κρήτης (786 δημοσιεύσεις), το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων (714 δημοσιεύσεις), το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (452 δημοσιεύσεις) και το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (415 δημοσιεύσεις). Τα υπόλοιπα Πανεπιστήμια έχουν λιγότερες από 250 δημοσιεύσεις το 2010.

02 Απριλίου 2012

Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

Συνολικά 110.851 (116.542*) υποψήφιοι (μαθητές και απόφοιτοι) υπέβαλαν αίτηση συμμετοχής στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2012 , από 116.542 πέρσι , ανακοινώθηκε σήμερα απ το υπουργείο Παιδείας.

Ο αριθμός εισακτέων σύμφωνα με τις δηλώσεις της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου, θα είναι περίπου ο ίδιος με πέρσι (ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟΝ ΠΕΡΣΙΝΟ ΑΡΙΘΜΟ ΕΙΣΑΚΤΕΩΝ).
Αναλυτικότερα:
1.    Για τις πανελλαδικές εξετάσεις των ημερήσιων και εσπερινών ΓΕΛ υπέβαλαν αίτηση 87.820 (92.750*) υποψήφιοι, εκ των οποίων 15.255 (15.900*) απόφοιτοι.
2.    Για τις πανελλαδικές εξετάσεις των ημερήσιων και εσπερινών ΕΠΑΛ-Ομάδα Β΄ υπέβαλαν αίτηση 613 (649*) υποψήφιοι, εκ των οποίων 78 (62*) απόφοιτοι.
3.    Για τις πανελλαδικές εξετάσεις των ημερήσιων και εσπερινών ΕΠΑΛ-Ομάδα Α΄ υπέβαλαν αίτηση 22.418 (23.143*) υποψήφιοι, εκ των οποίων 3.019 (3.047*) απόφοιτοι.
Υπενθυμίζεται, ότι χωρίς νέα συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2012, έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν το μηχανογραφικό τους δελτίο, μετά τη λήξη των εξετάσεων σε ημερομηνία που θα ανακοινωθεί, όσοι συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις των ημερήσιων ΓΕΛ ή των ημερήσιων ΕΠΑΛ-Ομάδα Β΄ κατά τα έτη 2010 ή 2011 και επιθυμούν να ζητήσουν εισαγωγή για το 10% των θέσεων.

26 Μαρτίου 2012

ΚΟΥΡΕΜΑ ΣΤΟΥΣ ΕΙΣΑΚΤΕΟΥΣ

Μειώνεται ο αριθμός των εισακτέων σε 80 πανεπιστημιακές σχολές, κυρίως στις λεγόμενες περιζήτητες. Ο αριθμός των θέσεων για τους νέους φοιτητές, με δυσκολία θα πλησιάσει τις 70.000.

Στο επίκεντρο του “κουρέματος”, σύμφωνα με τα όσα δημοσιεύει το Έθνος, θα βρεθούν σχολές, όπως οι στρατιωτικές, οι αστυνομικές και 80 σχολές, όπως οι παιδαγωγικές, οι λεγόμενες καθηγητικές (ιστορίας, φυσικής, χημείας, μαθηματικών, φιλολογίας, φιλοσοφίας κ.ά.), οι ιατρικές, οι πολυτεχνικές της περιφέρειας και τα ξενόγλωσσα τμήματα.


Το ίδιο θα ισχύει και για τμήματα των ΤΕΙ, τα οποία έτσι και αλλιώς δεν προτιμώνται από τους υποψηφίους.


Το ψαλίδι στον αριθμό των εισακτέων ξεκίνησε την περσινή χρονιά, όπου ο αριθμός των εισακτέων έφτασε στις 74.440, ενώ το 2010 ήταν 84.690.


Φέτος όμως, σύ,φωνα με τις πληροφορίες θα είναι η χειρότερη χρονιά της τελευταίας δεκαετίας σε ότι αφορά τον αριθμό των εισακτέων, καθώς τα ίδια τα Ιδρύματα ζητούν μείωση κατά 50%, εξαιτίας των μειώσεων των κονδυλίων σε σημείο που τα Ιδρύματα να μη μπορούν να ανταποκριθούν στις ανάγκες τους.



25 Μαρτίου 2012

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ ΓΕΕΘΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΤΩΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΩΝ

Διευκρινίσεις για το διαγωνισμό επιλογής υποψήφιων σπουδαστών των Στρατιωτικών Σχολών (ΑΣΕΙ - ΑΣΣΥ) δίνει το ΓΕΕΘΑ, κατόπιν σχετικών ερωτημάτων υποψήφιων σπουδαστών, επί της εγκυκλίου που έχει ήδη εκδοθεί.

 Συγκεκριμένα, διευκρινίζονται τα εξής:
α. Από τα πιστοποιητικά του εθνικού δημοτολογίου, έχει αφαιρεθεί ο τρόπος κτήσης της ιθαγένειας. Θα γίνονται δεκτά πιστοποιητικά γέννησης και οικογενειακής κατάστασης, όπου θα προκύπτει η ιθαγένεια και ο χρόνος κτήσης της. Τα δικαιολογητικά που λαμβάνονται μέσω ΚΕΠ είναι προϊόντα τηλεομοιοτυπίας (ΦΑΞ) και γίνονται δεκτά. Όσοι υποψήφιοι έχουν εξασφαλίσει πιστοποιητικό γέννησης σύμφωνα με υπόδειγμα παλαιοτέρων προκηρύξεων, για το τρέχον έτος μπορούν να τα υποβάλουν (θα γίνουν δεκτά). Σε κάθε περίπτωση το πιστοποιητικό, θα γίνεται δεκτό είτε έχει γίνει ταυτοπροσωπία (επικόλληση φωτογραφίας - θεώρηση) από αρμόδια αρχή είτε όχι.

β. Η υποβολή της αίτησης, της προκήρυξης, γίνεται μόνο με συστημένη αποστολή και όχι αυτοπροσώπως.

21 Μαρτίου 2012

ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΑΡΧΕΙΟ ΤΟΥ ΑΪΝΣΤΑΙΝ


 Το πλήρες αρχείο του 'Αλμπερτ Αϊνστάιν, που περιλαμβάνει την άγνωστη έως τώρα προσωπική αλληλογραφία του, καθώς και τα χειρόγραφα επιστημονικά σημειωματάριά του, όπου, μεταξύ άλλων, βρίσκεται για πρώτη φορά καταγραμμένη η πιο διάσημη εξίσωση στην ιστορία της ανθρωπότητας (E=MC2), άρχισαν να "ανεβαίνουν" στο διαδίκτυο από το Εβραϊκό Πανεπιστήμιο της Ιερουσαλήμ, το οποίο τα έχει πλέον στην ιδιοκτησία του. Έτσι, όλοι οι χρήστες, ειδικοί και μη, θα μπορούν να ικανοποιήσουν την περιέργειά τους.

14 Μαρτίου 2012

“Πώς να κρυφτείς απ’ τα παιδιά; Έτσι κι αλλιώς τα ξέρουν όλα… Οικογένεια-Σχολείο-Οικονομική Κρίση”


Ημερίδα της Ο.Μ.Ε.Ρ. Θεσσαλονίκης
 
“Πώς να κρυφτείς απ’ τα παιδιά; Έτσι κι αλλιώς τα ξέρουν όλα…
 
Οικογένεια-Σχολείο-Οικονομική Κρίση”
 
Παρασκευή 16 Μαρτίου 2012, ώρα 17:00
 
10ος όροφος, Πύργο της Παιδαγωγικής, ΑΠΘ
 
Η Ο.Μ.Ε.Ρ. (Organisation Mondiale pour l’Éducation Préscolaire) είναι μία επιστημονική, μη κερδοσκοπική,παγκόσμια οργάνωση προσχολικής αγωγής, που δραστηριοποιείται σε εβδομήντα χώρες. Στόχος της είναι να προασπίζεται το δικαίωμα των παιδιών ηλικίας 0-8 ετών στην εκπαίδευση.
 
 
Πρόγραμμα ημερίδας
 
 
17:00 – 18:00
Εγγραφές
18:00 – 18:15
Χαιρετισμοί
Βασιλική Πλιόγκου, Διδάκτωρ Επιστημών Αγωγής & Ειδική Επιστήμονας Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Α.Π.Θ., Εκπαιδευτικός Π.Ε., Πρόεδρος Ο.Μ.Ε.Ρ. Θεσσαλονίκης
Χριστίνα Αγγελάκη, Νηπιαγωγός, Πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής Ο.Μ.Ε.Ρ. Ελλάδος
18:15 – 18:30
Η ευημερία των οικογενειών «υπό απειλή»; – Οι επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης στην καθημερινή ζωή των οικογενειών
Δήμητρα Κογκίδου, Καθηγήτρια, Κοσμητόρισσα της Παιδαγωγικής
Σχολής, Α.Π.Θ.
18:30 – 18:45
Η οικονομική κρίση ως πρόκληση για το σχολείο
Μελανθία Κοντοπούλου, Κλινική Ψυχολόγος, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Α.Π.Θ.
18:45 – 19:00
Η οικονομική κρίση στο σχολείο
Αλέξανδρος Κόπτσης, Σχολικός Σύμβουλος Π.Ε. Θεσσαλονίκης
Συντονίστρια: Σοφία Γαβριηλίδου, Επίκουρη Καθηγήτρια Συγκριτικής Παιδικής Λογοτεχνίας Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Α.Π.Θ., Μέλος Ο.Μ.Ε.Ρ. Θεσσαλονίκης
19:00 – 19:30
Διάλειμμα
19:30 – 19:45
Μπορούμε να είμαστε καλοί γονείς την εποχή της οικονομικής κρίσης;
Τάνια Αναγνωστοπούλου, Ph.D. Κλινική Ψυχολόγος, Ινστιτούτο Ψυχολογίας και Υγείας
19:45 – 20:00
Ενεργή συμμετοχή της οικογένειας και των μαθητών στη λειτουργία του σχολείου, μια άλλη πρόταση – Η εμπειρία μου στο 4ο Δ.Σ. Ειδικής Αγωγής
Ζήνα Αντωνάκη-Χλιαπατούδη, Κοινωνική Λειτουργός
Συντονίστρια: Θωμαή Αλεξίου, Λέκτορας Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Α.Π.Θ.,
Αντιπρόεδρος Ο.Μ.Ε.Ρ. Θεσσαλονίκης
20:00
Στρογγυλό τραπέζι
Είσοδος ελεύθερη
Θα δοθούν βεβαιώσεις παρακολούθησης

11 Μαρτίου 2012

ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ ΜΕ .................. ΕΓΓΥΗΣΗ ΓΚΑΙΤΕ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ

Το υπουργείο Παιδείας συνυπέγραψε χάρτα συνεργασίας με το Ινστιτούτο
Γερμανικά με... εγγύηση Γκαίτε από το Δημοτικό
 
 
Μεταξύ γερμανικών και γαλλικών θα έχουν την δυνατότητα να επιλέγουν να διδαχθούν ως δεύτερη ξένη γλώσσα από το νέο σχολικό έτος οι μαθητές των δημοτικών, ακόμα και στο ίδιο σχολείο. Σχετική χάρτα συνεργασίας υπογράφηκε σήμερα, Παρασκευή, στο υπουργείο Παιδείας με το Ινστιτούτο Γκαίτε.

Στόχος της συμφωνίας που υπογράφηκε από την υφυπουργό κυρία Εύη Χριστοφιλοπούλου και τον διευθύνοντα σύμβουλο του Ινστιτούτου κ. Μπρούνο Γκρος, είναι η ελληνογερμανική συνεργασία σε μια σειρά από τομείς της εκπαίδευσης.

Την ιδιαίτερη χαρά του για την υπογραφή της χάρτας εξέφρασε στη διάρκεια της εκδήλωσης και ο νέος υπουργός Παιδείας κ. Γεώργιος Μπαμπινιώτης, που επικαλέστηκε την ιδιότητά του ως γλωσσολόγου για να επισημάνει ότι «δεν έχουμε ακόμη τη γλωσσική πολυμορφία που απαιτεί μια σύνθετη παιδεία».

Ο κ. Μπαμπινιώτης δήλωσε ότι η χάρτα που υπογράφηκε διευρύνει και εμβαθύνει το πεδίο γλωσσομάθειας, ενώ χαρακτήρισε τη συμφωνία «σημαντική προσπάθεια που αγκαλιάζει το υπουργείο Παιδείας». Οπως υπογράμμισε στην ομιλία του, στο πλαίσιο του εθνικού διαλόγου για την Παιδεία είχε συζητηθεί και το θέμα της ίδρυσης ενός αριθμού σχολείων στη χώρα μας από ξένες σχολές.

Η κυρία Χριστοφιλοπούλου αναφέρθηκε στη σημασία που αποδίδει η ίδια στη γλωσσομάθεια όχι μόνο ως υφυπουργός Παιδείας, αλλά και ως εκπαιδευτικός και μητέρα. «Δώσαμε μάχη για τη γλωσσομάθεια» τόνισε, αναφέροντας ότι παρά τις δυσκολίες που επιφέρει η οικονομική κρίση, από το νέο σχολικό έτος θα είναι δυνατή η παράλληλη διδασκαλία γαλλικών και γερμανικών στο δημοτικό σχολείο, ενώ τα γερμανικά θα επιστρέψουν ως γλώσσα επιλογής από την Α' Λυκείου.

«Η χάρτα συνεργασίας βοηθάει, εμβαθύνει, εμπλουτίζει τις ικανότητες και τα προσόντα που έχουν ήδη οι εκπαιδευτικοί μας για να βοηθήσουν τα παιδιά να γίνουν κοινωνοί της γερμανικής γλώσσας και των άλλων γλωσσών, να γίνουν κοινωνοί των αξιών, του πολιτισμού των χωρών της Ευρώπης» δήλωσε η υφυπουργός Παιδείας.

Το πρόγραμμα, που απευθύνεται σε 340.000 μαθητές και 2.500 καθηγητές, προβλέπει συνεργασία ανάμεσα στις δύο πλευρές για την επιμόρφωση των καθηγητών γερμανικής γλώσσας στα ελληνικά δημόσια σχολεία με την από κοινού διοργάνωση δωρεάν επιμορφωτικών σεμιναρίων καθώς και συνεργασία για τη διδασκαλία της γερμανικής γλώσσας στα ελληνικά δημόσια σχολεία.

Προβλέπονται ακόμη διασχολικές επαφές με επισκέψεις σχολείων στο Ινστιτούτο Γκαίτε αλλά και επισκέψεις του Γκαίτε σε σχολεία (πρότυπα μαθήματα, εργαστήρια μαθητών, εκθέσεις, κινηματογραφικές προβολές και άλλες πολιτιστικές δραστηριότητες).

Εκπαιδευτικό υλικό του Γκαίτε θα αναρτηθεί στο Ψηφιακό Σχολείο, ενώ θα παρέχονται υποτροφίες σε καθηγητές Γερμανικών της δημόσιας εκπαίδευσης.

«Το Ινστιτούτο Γκαίτε στην Αθήνα είναι το παλαιότερο στο εξωτερικό, είναι ο σκαπανέας της πολιτικής που συνδέει τις δυο χώρες» τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος του Ινστιτούτου. «Η χάρτα αποδεικνύει ότι υπάρχει εμπιστοσύνη από το υπουργείο προς το Ινστιτούτο και γι' αυτό σας ευχαριστούμε θερμά» πρόσθεσε ο κ. Γκρος. 

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΒΗΜΑ

05 Μαρτίου 2012

ΛΙΓΟΤΕΡΟΙ ΕΙΣΑΚΤΕΟΙ ;;;;;

Τους μισούς φοιτητές σε σχέση με πέρυσι ζητούν να απορροφήσουν οι πρυτάνεις των πανεπιστημίων, με το επιχείρημα ότι τα κονδύλια για τα ΑΕΙ έχουν μειωθεί δραματικά. Οπως υποστηρίζουν, εάν οι προτάσεις τους δεν εισακουστούν, θα υπάρξουν αρνητικές συνέπειες στην ποιότητα των σπουδών

Λιγότεροι εισακτέοι φέτος σε ΑΕΙ - ΤΕΙ
«Κούρεμα» στον αριθμό των εισακτέων κατά 50% ζητούν από το υπουργείο Παιδείας οι πρυτάνεις των πανεπιστημίων και οι πρόεδροι των τεχνολογικών ιδρυμάτων.
Οι διοικήσεις των ΑΕΙ - ΤΕΙ έχουν αρχίσει να στέλνουν τις προτάσεις τους προς το υπουργείο Παιδείας για τον φετινό αριθμό των εισακτέων και μέχρι στιγμής φαίνεται ότι τα μεγαλύτερα ιδρύματα της χώρας ζητούν να απορροφήσουν τους μίσους φοιτητές σε σχέση με πέρυσι.
Τόσο οι πρυτάνεις όσο και οι πρόεδροι των ΤΕΙ προτρέπουν την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να εισακούσει τις εισηγήσεις τους, καθώς σε αντίθετη περίπτωση υποστηρίζουν ότι θα υπάρξουν αρνητικές συνέπειες στην ποιότητα των σπουδών.

ON- LINE ΣΠΟΥΔΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΜΙΤ

Δωρεάν «αυτοματοποιημένες σπουδές» άρχισε να προσφέρει το Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης

To Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης (MIT), από τα κορυφαία εκπαιδευτικά ιδρύματα σε παγκόσμιο επίπεδο, λανσάρει το πρώτο δωρεάν πρόγραμμα σπουδών στο οποίο οι φοιτητές σπουδάζουν online και βαθμολογούνται αυτόματα από υπολογιστές.
Η νέα σειρά μαθημάτων, με την ονομασία MITx, ξεκινά πιλοτικά το Μάρτιο με το πρόγραμμα σπουδών «Κυκλώματα και Ηλεκτρονική», το οποίο θα διαρκέσει μέχρι τον Ιούνιο.
Οι απόφοιτοι δεν θα λαμβάνουν πτυχίο, αλλά βεβαίωση σπουδών με το όνομα του MIT. Τα online μαθήματα βασίζονται στο αντίστοιχο πρόγραμμα που ακολουθούν οι φοιτητές στην πανεπιστημιούπολη του ΜΙΤ και δεν είναι πιο «χαλαρά», διαβεβαίωσε εκπρόσωπος του ιδρύματος.
Πολλά ακόμα μεγάλα πανεπιστήμια προσφέρουν σήμερα εκπαιδευτικό υλικό στο Διαδίκτυο, το MIT όμως πιστεύει ότι η νέα προσέγγιση έχει το δυναμικό να «καταρρίψει τα εμπόδια στην εκπαίδευση».
Η βασική διαφορά είναι ότι το νέο πρόγραμμα είναι ειδικά σχεδιασμένο για τους online φοιτητές, καθώς περιλαμβάνει εικονικά εργαστήρια, ηλεκτρονικά συγγράμματα, εκπαιδευτικά βίντεο, φόρουμ συζήτησης και αυτοματοποιημένη βαθμολόγηση.
Η αίτηση εγγραφής δεν θέτει επίσημες προϋποθέσεις, ωστόσο οι υποψήφιοι θα πρέπει να έχουν γνώσεις μαθηματικών και θετικών επιστημών.
Αν το πιλοτικό πρόγραμμα πετύχει, θα ακολουθήσουν αντίστοιχα προγράμματα σπουδών στη Βιολογία, τα Μαθηματικά και τη Φυσική.

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΒΗΜΑ