15 Απριλίου 2010

ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΚΑΙ ΑΝΑΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΥΛΗΣ ΣΕ ΕΠΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ

Το Υπουργείο Παιδείας, μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και με τη συγχρηματοδότηση του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου (ΕΚΤ) χρηματοδοτεί με 500.000 ευρώ νέα πράξη με στόχο τη μείωση και τον καλύτερο συντονισμό της ύλης των μαθημάτων Φυσική, Χημεία, Βιολογία (Φυσικές Επιστήμες), Τεχνολογία και Πληροφορική, Μαθηματικά και Γεωγραφία, από το δημοτικό μέχρι το λύκειο.
Χρηματοδοτείται έργο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για μία εντατική προσπάθεια εξέτασης του συνόλου των προγραμμάτων σπουδών με στόχο να γίνουν περικοπές και αναδιατάξεις σε τμήματα ύλης που θα κριθούν επουσιώδη, υπέρμετρα δύσκολα ή αλληλοκαλυπτόμενα με άλλα προγράμματα σπουδών, έτσι ώστε από το Σεπτέμβριο του 2010 τα νέα βελτιωμένα, εξορθολογισμένα προγράμματα να υιοθετηθούν στην τάξη και μέσω αυτής της προσπάθειας που θα γίνει να επιτευχθεί ελάφρυνση του απαιτούμενου όγκου εργασίας για τους μαθητές.



Στο πλαίσιο αυτό, σύμφωνα με την απόφαση, κρίνονται αναγκαίες παρεμβάσεις στα Π.Σ. των μαθημάτων προς την κατεύθυνση της ελάφρυνσης της ύλης μέσω:

* της περικοπής ύλης που κρίνεται ως επουσιώδης
* της περικοπής ύλης που κρίνεται ως υπερβολικά δυσνόητη για την ηλικία που διδάσκεται
* της περικοπής ύλης που επαναλαμβάνεται σε άλλες τάξεις και άλλα μαθήματα
* της περικοπής ύλης που δεν προαπαιτείται για την παρακολούθηση του μαθήματος στη συνέχεια των σπουδών του μαθητή μέχρι και το τέλος του Λυκείου και τέλος
* του συντονισμού της ύλης διαφορετικών μαθημάτων.



Η ΠΡΟΤΑΣΗ: Η πρόταση που θα υποβληθεί :



* θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη της, το ισχύον θεσμικό και νομικό πλαίσιο
* και να προβλέπει την αιτιολόγηση και τεκμηρίωση:
o της απαίτησης για τον εξορθολογισμό της ύλης των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών συγκεκριμένων μαθημάτων θετικής και τεχνολογικής κατεύθυνσης με σκοπό την μέγιστη διακριτότητα και σαφήνεια των πληροφοριών των γνωστικών αντικειμένων ώστε να ελαχιστοποιούνται οι επικαλύψεις μεταξύ τους
o των γνωστικών ενοτήτων που τροποποιούνται, προσαρμόζονται ή εξαλείφονται με στόχο τη μείωση της γνωστικής ύλης των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών των τάξεων από την Ε’ Δημοτικού έως και τη Γ’ Λυκείου στα μαθήματα: Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Γεωγραφία, Πληροφορική και Τεχνολογία
o της αλλαγής των γνωστικών ενοτήτων που αναδιατάσσονται στα αναλυτικά προγράμματα σπουδών με στόχο τον καλύτερο συγχρονισμό της γνωστικής πληροφόρησης και του ορθότερου συντονισμού μεταξύ μαθημάτων με σχετική συνάφεια
o της αξιολόγησης των εξορθολογισμένων αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών.

Η Πράξη προβλέπεται να περιλαμβάνει ενδεικτικά τις ακόλουθες δράσεις:



* Tεκμηρίωση της απαίτησης για εξορθολογισμό της ύλης των υπαρχόντων αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ανά μάθημα και τάξη.
* Εξορθολογισμός της ύλης - τροποποίηση, προσαρμογή, αναδιάταξη ενοτήτων, εξάλειψη και μείωση της ύλης των υπαρχόντων αναλυτικών προγραμμάτων μαθημάτων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ειδικότερα στα μαθήματα: Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Γεωγραφία, Πληροφορική και Τεχνολογία



Η υλοποίηση των προαναφερθέντων δράσεων θα γίνει από εξειδικευμένους επιστήμονες-εμπειρογνώμονες. Το αντικείμενο εργασίας τους θα είναι καθορισμένο κατά τάξη και ανά μάθημα.

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΑΠΟ:www.esos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου