05 Ιανουαρίου 2011

ΑΝΤΙΚΑΘΙΣΤΟΥΝ (ΕΝΤΕΛΩΣ) ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΣΤΑ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Από τα νηπιαγωγεία στα γυμνάσια, τα iPad συνοδεύουν όλες τις σχολικές ηλικίες

Με το iPad αντί για τα βιβλία επέστρεψαν Αμερικανοί μαθητές μετά τις χριστουγεννιάτικες διακοπές, καθώς ένας αυξανόμενος αριθμός σχολικών μονάδων, πολλές φορές με ομοσπονδιακά έξοδα, επιλέγει το φορητό υπολογιστή της Apple για να ενισχύσει ή και να υποκαταστήσει την εκπαιδευτική διαδικασία.

Από τη προσχολική αγωγή, στο γυμνάσιο και στα σχολεία για παιδιά με ειδικές ανάγκες που σταδιακά υιοθετούν τη συσκευή, τα σχολεία προτιμούν τα iPad για να ενισχύσουν τη διδασκαλία και να κάνουν, μεταξύ άλλων, ευκολότερη την κατανόηση μαθηματικών προβλημάτων αλλά και των ιστορικών γεγονότων με τη χρήση βίντεο και κινούμενων εικόνων. Κάποιοι καθηγητές ευελπιστούν ότι θα παρακινήσουν τους μαθητές να ολοκληρώνουν τις εργασίες για το σπίτι.
Δημοσίευμα των New York Times αναφέρει ότι στη Νέα Υόρκη, τη Καλιφόρνια και το Σικάγο οι παραγγελίες από τα δημόσια σχολεία ξεπερνούν σε ύψος τα 4 εκατομμύρια δολάρια. Πολλές εκατοντάδες συσκευές θα διατεθούν στο προσωπικό και τους μαθητές, αλλά υπάρχει και πρόβλεψη για αγορά εφαρμογών με εκπαιδευτική αξία.
Από την πλευρά της η Apple φαίνεται ότι ενδιαφέρεται για την σχολική αγορά και προετοιμάζει σε συνεργασία με εκδοτικούς οίκους εκπαιδευτικό υλικό ενώ παρέχει στις σχολικές μονάδες και έκπτωση 10%.
Καθώς όμως η τιμή των iPad είναι μάλλον αλμυρή (μαζί με τα πρόσθετα για το μάθημα το κόστος ξεπερνά τα 700 δολάρια ανά συσκευή) και σε μία εποχή περιορισμού του προϋπολογισμού για πολλά σχολεία, διατυπώνονται ερωτήματα για το αν τα έξοδα είναι δικαιολογημένα. Πολλά smartphones θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν τα iPad και σε μικρότερη τιμή μάλιστα.
Επιπλέον, καθηγητές με ειδίκευση στα παιδαγωγικά εκφράζουν επιφυλάξεις για την εκπαιδευτική αξία των συσκευών και σημειώνουν ότι δεν υπάρχουν αποδείξεις ότι τα παιδιά μαθαίνουν πιο γρήγορα ή καλύτερα με αυτές. «Είναι θαυμάσια εργαλεία για να κρατήσεις απασχολημένα τα παιδιά, αλλά, όταν η μόδα περάσει, παραμένουν τα δύσκολα ζητήματα της διδασκαλίας και της μάθησης», παρατηρεί ο καθηγητής Λάρι Κούμπαν στους New York Times.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου