10 Ιανουαρίου 2011

ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΕΣ ΤΑ ΕΛΛΗΝΟΠΟΥΛΑ ΣΤΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ.... ΠΕΡΙΟΔΙΚΩΝ



Αν και όχι ιδιαίτερα επιμελείς στη μελέτη, όπως έδειξε πρόσφατη έρευνα του ΟΟΣΑ, οι Έλληνες μαθητές αναδεικνύονται πρωταθλητές στο εξωσχολικό διάβασμα, σύμφωνα με την ίδια έρευνα του προγράμματος PISA του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης.
Οι 15χρονοι Έλληνες δηλώνουν ότι διαβάζουν για δική τους ευχαρίστηση σε ποσοστό 82,5% καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση ανάμεσα στις χώρες-μέλη του ΟΟΣΑ, αφήνοντας στη δεύτερη θέση τους συμμαθητές τους από την Τουρκία.


Είναι χαρακτηριστικό ότι σε σχέση με το 2000, το ποσοστό των Ελλήνων μαθητών που διαβάζουν για δική τους ευχαρίστηση, παρουσίασε στατιστικά σημαντική αύξηση 4,5 μονάδων, όταν ο μέσος όρος στον ΟΟΣΑ εμφανίζει πτώση πέντε μονάδων για το ίδιο διάστημα. Συγκεκριμένα, ο μέσος όρος των μαθητών στις χώρες του ΟΟΣΑ που διαβάζουν για προσωπική τους ευχαρίστηση μειώθηκε σε 63,8% το 2009 από 68,8% το 2000.
Ανάμεσα στα δύο φύλα, τα κορίτσια εμφανίζονται να έχουν καλύτερη σχέση με το εξωσχολικό διάβασμα σε σχέση με τα αγόρια με μια διαφορά 12 μονάδων. Τα κορίτσια στην Ελλάδα διαβάζουν για δική τους ευχαρίστηση σε ποσοστό 86,4% έναντι ποσοστού 74,4% των αγοριών.
Ωστόσο, εξωσχολικό διάβασμα δε σημαίνει απαραίτητα και λογοτεχνία. Αντίθετα, οι Ελληνες μαθητές "σκίζουν" στην ανάγνωση περιοδικών και κόμικς, ενώ βρίσκονται κάτω από τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ σε λογοτεχνία, δοκίμια και εφημερίδες.
Το 60,5% των μαθητών αναφέρει ότι διαβάζει με δική του πρωτοβουλία "αρκετές φορές το μήνα" ή "αρκετές φορές την εβδομάδα" περιοδικά και ακολουθούν οι εφημερίδες (42,8%), τα κόμικς (24,7%), τα λογοτεχνικά βιβλία (21,5%) και τα δοκίμια (7,2%). Αυτή η τελευταία κατηγορία φαίνεται να είναι και ο μεγάλος χαμένος της ιστορίας, αφού το ποσοστό των Ελλήνων μαθητών που δηλώνουν ότι διαβάζουν δοκίμια μειώθηκε σε 7,2% το 2009 από 26,4% το 2000.
Ακόμη, πάντως, και αν το αναγνωστικό αντικείμενο αφορά περισσότερο τα περιοδικά και τα κόμικς, τα οφέλη του εξωσχολικού διαβάσματος είναι αδιαμφισβήτητα, όπως προκύπτει από την έρευνα. Σύμφωνα με τα συμπεράσματα του προγράμματος PISA, οι μαθητές του απολαμβάνουν περισσότερο το διάβασμα επιτυγχάνουν σημαντικά υψηλότερες επιδόσεις από τους μαθητές που το απολαμβάνουν λιγότερο. Επιπλέον, στην πλειονότητα των χωρών, ικανοί αναγνώστες είναι οι μαθητές που όχι απλώς απολαμβάνουν το διάβασμα και διαβάζουν συχνά για την ευχαρίστησή τους, αλλά που διαβάζουν μια ποικιλία αναγνωσμάτων.
Ο πίνακας
Ποσοστό των μαθητών στις χώρες του ΟΟΣΑ που διαβάζουν για δική τους ευχαρίστηση. Πηγή: ΟΟΣΑ - PISA.
ΧΏΡΑ                        ΠΟΣΟΣΤΟ 
Ελλάδα                      82,5% 
Τουρκία                    77,1% 
Μεξικό                      76,2% 
Τσεχία                      75,0% 
Ουγγαρία                 74,5% 
Καναδάς                  68,9% 
Νέα Ζηλανδία         68,7% 
Πολωνία                  67,8% 
Φινλανδία                67,0% 
Δανία                       66,4% 
Ιταλία                       66,1% 
Ισραήλ                     65,5% 
Πορτογαλία            64,8% 
Αυστραλία              63,3% 
Σουηδία                 62,7% 
Ισλανδία                 62,0% 
Νότια Κορέα          61,5% 
Εσθονία                  61,4% 
Γαλλία                     61,2% 
Ισπανία                   60,4% 
Βρετανία                 60,4% 
Χιλή                         60,3% 
Σλοβενία                 60,2% 
Νορβηγία               60,0% 
Σλοβακία                59,1% 
Γερμανία                 58,7% 
Ιρλανδία                  58,1% 
ΗΠΑ                         58,0% 
Ιαπωνία                   55,8% 
Βέλγιο                      55,6% 
Ελβετία                    55,4% 
Λουξεμβούργο       51,8% 
Ολλανδία                 51,4% 
Αυστρία                   50,0%  

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου