Μαθητές που συμμετέχουν στο 3ο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας έλυσαν τον γρίφο σε εκπαιδευτικό διαγωνισμό στον οποίο συμμετείχαν περίπου έξι εκατομμύρια μαθητές παγκοσμίως
Δεκατέσσερις κρατούμενοι μαθητές του γυμνασίου που λειτουργεί μέσα στις φυλακές Διαβατών Θεσσαλονίκης διακρίθηκαν και ορισμένοι αρίστευσαν? σε διεθνή διαγωνισμό μαθηματικών στον οποίο έλαβαν μέρος συνολικά 43 χώρες από όλο τον κόσμο. Στον ίδιο διαγωνισμό συμμετείχαν και μαθητές από δημόσια σχολεία, αλλά και από γνωστά ιδιωτικά εκπαιδευτήρια της Ελλάδας.
Πρόκειται για τον διεθνή οργανισμό "Kangourou Sans Frontieres" (Καγκουρό χωρίς σύνορα) που έχει στόχο την προώθηση της μαθηματικής σκέψης και του μαθηματικού παιχνιδιού χωρίς φυλετικές ή κοινωνικές διακρίσεις. Στη χώρα μας (που συμμετέχει από το 2007) υπεύθυνος του προγράμματος "Καγκουρό Ελλάς" είναι ο κ. Μιχ. Λάμπρου, καθηγητής μαθηματικών στο Πανεπιστήμιο της Κρήτης, ο οποίος σε συνεργασία με την Πανελλήνια Ενωση Μαθηματικών διοργανώνει τον διαγωνισμό στον οποίο λαμβάνουν μέρος μαθητές από την Γ' Δημοτικού έως την Γ΄ Λυκείου.
Πρόκειται για τον μεγαλύτερο εκπαιδευτικό διαγωνισμό στον κόσμο, που ξεκίνησε το 1993 (κατά τα πρότυπα ενός επιτυχημένου διαγωνισμού στην Αυστραλία με αυτό το όνομα). Το 2011 συμμετείχαν συνολικά περίπου 6 εκατομμύρια μαθητές παγκοσμίως.
Ανάμεσα σ΄ αυτούς δήλωσαν συμμετοχή συνολικά 16 κρατούμενοι μαθητές του 3ου ΣΔΕ (Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας) που λειτουργεί μέσα στις φυλακές Διαβατών. Διακρίθηκαν οι 14, ενώ από αυτούς οι 4 αρίστευσαν αφού συγκέντρωσαν βαθμολογία πάνω από 85%!
Η ιδέα για να λάβουν μέρος οι μαθητές στον σχετικό διαγωνισμό ήλθε από τον μαθηματικό του σχολείου κ. Δαμιανό Κανελλόπουλο. Η διευθύντρια του σχολείου κ. Φιλιώ Μαρινοπούλου συμφώνησε με ενθουσιασμό. Από την πλευρά του ο κ. Λάμπρου ανταποκρίθηκε άμεσα στο αίτημα να συμμετάσχουν οι μαθητές του εν λόγω σχολείου στον διαγωνισμό και μάλιστα χωρίς να πληρώσουν εξέταστρα (που είναι 12 ευρώ).
Για περίπου τρεις μήνες οι 16 μαθητές κρατούμενοι, προκειμένου να προετοιμαστούν, έκαναν έξτρα μαθήματα μέσα στο σχολείο της φυλακής, δείχνοντας μεγάλο ζήλο και όρεξη να μάθουν. Ονόμασαν την ομάδα τους "μαθηματικό εργαστήρι".
Σ΄ αυτό είχαν σημαντική βοήθεια και από την ωρομίσθια καθηγήτρια μαθηματικών κ. Ελίζα Βασιλακίδου.
Ο μαθηματικός διαγωνισμός έγινε στις 23 Μαρτίου του 2011. Το κέντρο εξέτασης ήταν μέσα στον χώρο του σχολείου της φυλακής (τα θέματα ήλθαν σφραγισμένα με κούριερ). Επιβλέποντες του διαγωνισμού ήταν οι δύο σύμβουλοι μαθηματικών του νομού Θεσσαλονίκης, η κ. Λένα Δημητριάδου και ο κ. Γιάννης Θωμαΐδης.
Οι μαθητές απάντησαν σε πολλά προβλήματα (96 στήλες περιλαμβάνει η βαθμολογία τους!) αριθμητικής, άλγεβρας, γεωμετρίας, μέτρηση, πράξεις, λογική, εποπτεία χώρου κ.λπ.
Επιβράβευση και από τους καθηγητές
Δώρο μια τηλεκάρτα για να επικοινωνήσουν με τους δικούς τους
Τα χαρμόσυνα νέα της διάκρισης των 14 μαθητών κρατουμένων αλλά και της αρίστευσης 4 από αυτούς έγιναν γνωστά από την ιστοσελίδα του "Καγκουρό Ελλάς" αλλά και με σχετικό e-mail του υπευθύνου του προγράμματος, ο οποίος στη συνέχεια έστειλε σε όσους διακρίθηκαν τα δώρα τους (κυρίως βιβλία και CD μαθηματικού περιεχομένου).
Η τελετή βράβευσης έγινε μέσα στο σχολείο της φυλακής δύο μήνες μετά. Οι καθηγητές Δαμιανός Κανελλόπουλος και Ελίζα Βασιλακίδου τούς έδωσαν τα βραβεία τους και η επιβράβευσή τους ήταν γεγονός. Ευχαριστούσαν με ευγνωμοσύνη τους καθηγητές τους που τους απαντούσαν: "Το σχολείο σάς έδωσε την ευκαιρία και εσείς τη στηρίξατε επάξια!".
Τι δώρο έκαναν οι καθηγητές στους μαθητές που διακρίθηκαν; Η απάντηση ήλθε από την κ. Μαρινοπούλου: "Το δώρο ήταν αυτό που θέλει τόσο πολύ κάποιος που είναι στη φυλακή: Από μία τηλεκάρτα, η οποία, εν προκειμένω, ήταν χρήσιμη στους μαθητές για να τηλεφωνήσουν στους συγγενείς τους τα χαρμόσυνα νέα της διάκρισής τους".
Οι καθηγητές
Περηφάνια και συγκίνηση για τα παιδιά
Περηφάνια και συγκίνηση για τα παιδιά
ΦΙΛΙΩ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΥ, μαθηματικός, διευθύντρια του 3ου Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) των φυλακών Θεσσαλονίκης. Δήλωσε στο "Εθνος":"Ενιωσα περήφανη και πολύ χαρούμενη. Είναι πολύ σημαντικό ότι διακρίνονται και αριστεύουν τα παιδιά του σχολείου μας, γιατί οι ίδιοι καταρχήν παίρνουν το μήνυμα ότι όταν προσπαθούν πετυχαίνουν πράγματα. Η επιτυχία αυτή τους ανέβασε την ψυχολογία, ενώ αισθάνονται ισότιμα μέλη της κοινωνίας. Νιώθουν δηλαδή ότι δεν στερούνται σε τίποτα, διότι ανταγωνίζονται επάξια άλλους μαθητές που ζούν έξω ελεύθερα. Παράλληλα από αυτή τη δημιουργική εκπαιδευτική διαδικασία ενισχύθηκε η ομαδικότητα και το 'δέσιμο' μεταξύ τους".
ΜΙΧΑΛΗΣ ΛΑΜΠΡΟΥ, καθηγητής μαθηματικών του πανεπιστημίου Κρήτης και υπεύθυνος του προγράμματος "Καγκουρό" στην Ελλάδα μάς είπε: "Η λέξη συγκίνηση είναι το λιγότερο που μπορώ να πω για τη διάκριση των μαθητών του συγκεκριμένου σχολείου. Και αυτό διότι πρόκειται για παιδιά που δεν είχαν τις ίδιες ευκαιρίες και που έζησαν υπό αντίξοες συνθήκες. Η συμμετοχή τους και η διάκρισή τους ήταν ό,τι καλύτερο για τον διαγωνισμό".
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΕΘΝΟΣ
Διπλά συγχαρητήρια!!! Πρώτα για τη θέληση και μετά για την επιτυχία τους!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπορώ να το αναδημοσιεύσω (με αναφορά στην πηγή);
ΑπάντησηΔιαγραφή