31 Μαρτίου 2013

Για μια θέση στα πρότυπα πειραματικά σχολεία: Υπερτριπλάσιοι οι υποψήφιοι


Χιλιάδες αιτήσεις για τις θέσεις στα πρότυπα πειραματικά σχολεία. Πότε διεξάγονται οι εξετάσεις.
Ρεκόρ αιτήσεων συμμετοχής στο υπουργείο Παιδείας για τις εξετάσεις που δίνουν το εισιτήριο για εισαγωγή στα πρότυπα πειραματικά σχολεία που θα πραγματοποιηθούν τον Ιούνιο.
Για τις συνολικά 846 θέσεις στα πρότυπα γυμνάσια κατατέθηκαν συνολικά 3.014 αιτήσεις από μαθητές, όπως αναφέρει το Βήμα της Κυριακής.
Αντίστοιχα για την εισαγωγή από τα γυμνάσια στα πειραματικά λύκεια που διαθέτουν 1.068 θέσεις κατατέθηκαν 1.641 αιτήσεις.
Οι εξετάσεις για την εισαγωγή στα γυμνάσια θα γίνουν την Πέμπτη 20 Ιουνίου. Στις 25 Ιουνίου θα διεξαχθούν οι εξετάσεις για την εισαγωγή στα πρότυπα πειραματικά λύκεια.

28 Μαρτίου 2013

ΕΝΑ ΜΗΝΑ ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΦΟΙΤΗΤΙΚΟ ΕΠΙΔΟΜΑ

30 ημέρες παράταση έχει δοθεί όσον αφορά την κατάθεση των δικαιολογητικών για το φοιτητικό επίδομα. Αυτό ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος από τη Βουλή, προκειμένου να μπορέσουν όσοι δικαιούνται ή αν έχουν καθυστερήσει να πάρουν τελικά το φοιτητικό επίδομα.
Η διορία για τη κατάθεση των δικαιολογητικών έληγε στις 29 Μαρτίου.

24 Μαρτίου 2013

ΛΥΣΙΑΣ

17ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός μέσω Internet "ΛΥΣΙΑΣ"

Ο "ΛΥΣΙΑΣ" είναι Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός μέσω Internet, ο οποίος οργανώνεται για 17η συνεχή χρονιά. Ο διαγωνισμός διεξάγεται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, από τα Εκπ. Δούκα, τον OTE και τη Microsoft Hellas. Πραγματοποιείται σε δύο φάσεις, η αρχική φάση 1 Μαρτίου - 31 Μαρτίου 2013 και η τελική 20 Απριλίου 2013 (πληροφορίες στο http://www.lysias.gr/default.asp).
Ο ΛΥΣΙΑΣ έχει μεταμορφωθεί πλέον σε ένα εκπαιδευτικό διαδικτυακό παιχνίδι αναζήτησης και γνώσεων. Μέσα από το παιδαγωγικό τρίπτυχο «ΑΝΑΖΗΤΩ-ΒΡΙΣΚΩ-ΕΠΙΛΥΩ/ΑΠΑΝΤΩ» μαθητές και μαθήτριες από Δ΄ Δημοτικού μέχρι και Γ΄Λυκείου επιλύουν θέματα που σχετίζονται με τις σχολικές γνώσεις αλλά και τα ενδιαφέροντά τους. Μπορείτε να «παίξετε» το νέο παιχνίδι στη διεύθυνση: http://www.lysias.gr/procedure/demo.asp

Ως «Καλή Εκπαιδευτική Πρακτική» μπορείτε να την αξιοποιήσετε από εδώ: Νο 63 (διεύθυνση του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης).

19 Μαρτίου 2013

ΤΟ ΤΕΛΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΘΗΝΑ

Ανακοινώθηκαν  από το υπουργείο Παιδείας   τα Τμήματα του νέου Ακαδημαϊκού Χάρτη της Χώρας κατανεμημένα ανά επιστημονικό πεδίο, καθώς και τα Τμήματα που τίθενται σε μεταβατικότητα .
 Ο νέος Ακαδημαϊκός Χάρτης διαθέτει πλέον 405 Τμήματα Πανεπιστημίων και ΤΕΙ συνολικά, έναντι 534 Τμημάτων πριν την εφαρμογή του Σχεδίου «Αθηνά», δηλαδή ο αριθμός αυτών που καταργήθηκαν ή συγχωνεύτηκαν είναι 129. Σε μεταβατικότητα, δηλαδή σε λειτουργία έως την αποφοίτηση των εισαχθέντων 2012-2013,  τίθενται 26 Τμήματα.
Για να δείτε το νέο ακαδημαϊκό χάρτη  με τα 405 τμήματα κάνετε κλικ εδώ που θα περιλαμβάνονται στο νέο Μηανογραφικό πουβ θα συμπληρώσουν οι υποψήφιοι για τα ΑΕΙ. 


13 Μαρτίου 2013

ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΘΗΝΑ ΓΙΑ ΑΕΙ - ΤΕΙ

 Δεν συγχωνεύονται οι ξένες φιλολογίες στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και στο Αριστοτέλειο Θεσσαλονίκης - Το Πρόγραμμα Ψυχολογίας δεν απορροφάται, αλλα αναβαθμίζεται και γίνεται ξεχωριστό Τμήμα Ψυχολογίας - Δεν συγχωνεύνονται τα Τμήματα Λογοθεραπείας και Εργοθεραπείας των ΤΕΙ.

Τρεις κρίσιμες αλλαγές έγιναν στο σχέδιο «Αθηνά» του υπουργείου Παιδείας, τις οποίες και αποκαλύπτει το «Βήμα».

Δεν συγχωνεύονται τελικά οι ξένες φιλολογίες στο πανεπιστήμιο Αθηνών και στο Αριστοτέλειο Θεσσαλονίκης. Μετά τις οξείες αντιδράσεις καθηγητών και φοιτητών και στα δυο Ιδρύματα αλλά και τα θέματα επαγγελματικών δικαιωμάτων που έθεσαν οι εκπρόσωποι τους,  ο υπουργός Παιδείας κ. Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος αποφάσισε ότι δεν θα προχωρήσει στην εφαρμογή του σχετικού αρχικού σχεδιασμού της «Αθηνάς».

ΜΕΙΩΣΗ ΕΙΣΑΚΤΕΩΝ ΣΕ ΑΕΙ ΚΑΙ ΤΕΙ

Σημαντικές ανατροπές στις βάσεις εισαγωγής για τα ΑΕΙ και ΤΕΙ φέρνει η πρόταση του υπουργείου Παιδείας για τη μείωση στις θέσεις των εισακτέων ανά τμήμα στην κατηγορία του 90%.

Όπως τονίζει σε δημοσίευμά της η εφημερίδα "Το Έθνος", η ανακατανομή των εισακτέων δημιουργεί προσδοκίες για μείωση του ανταγωνισμού σε ορισμένες σχολές, τη στιγμή που σε αρκετά τμήματα ανεβαίνει ο πήχης για την εισαγωγή.
Σύμφωνα με όσα προβλέπονται στην πρόταση του υπουργείου Παιδείας, χιλιάδες υποψήφιοι θα δουν το καλοκαίρι να ανεβαίνουν ακόμη περισσότερο οι βάσεις εισαγωγής, λόγω της μείωσης των εισακτέων.
Πρόκειται για τις Νομικές Σχολές, αρκετές Ιατρικές, τμήματα Φιλολογίας, Φιλοσοφίας, Κοινωνιολογίας, Μαθηματικών, Φυσικής, Ιατρικής, Φαρμακευτικής κ.ά.
Περισσότερους φοιτητές φαίνεται ότι θα απορροφήσουν τμήματα Ψυχολογίας, Χημείας, Οδοντιατρικής, Φαρμακευτικής και αρκετά Πολυτεχνικά.
Πιο τυχεροί είναι όσοι επιλέξουν τμήματα από το 2ο, το 4ο και το 5ο επιστημονικό πεδίο, καθώς ο συνολικός αριθμός εισακτέων αυξάνεται θεαματικά.
Αντίθετα, στο 1ο πεδίο, οι θέσεις που προβλέπονται είναι λιγότερες σε σχέση με το 2012.
Στα ίδια επίπεδα με πέρσι θα κυμανθούν οι εισακτέοι στα τμήματα ΑΕΙ του 3ου επιστημονικού πεδίου.
Πού αυξάνεται ο ανταγωνισμός
Αντιμέτωποι με αυξημένο ανταγωνισμός σε αρκετές ομάδες υψηλόβαθμων τμημάτων θα έρθουν οι φετινοί υποψήφιοι. Στα τρία Νομικά τμήματα, οι εισακτέοι του 90% των θέσεων θα φτάσουν για φέτος τους 900 (300 ανά τμήμα), όταν πέρυσι είχαν απορροφηθεί 1.107 φοιτητές.
Πρόκειται για εξέλιξη, η οποία α οδηγήσει με βεβαιότητα σε άνοδο των βάσεων εισαγωγής, δεδομένου ότι οι υποψήφιοι που επιλέγουν αυτές τις σχολές είναι αριστούχοι και είναι πολλαπλάσιοι από τις θέσεις που διατίθενται.
Είναι ενδεικτικό ότι πέρυσι οι πρώτες προτιμήσεις είχαν ξεπεράσει τις 4.500.
Στα Τμήματα Φιλολογίας, το ψαλίδι φτάνει στο 50%, καθώς στα 6 τμήματα που εδρεύουν στα πανεπιστημιακά ιδρύματα της χώρας διατέθηκαν πέρυσι 1.296 θέσεις και φέτος μειώνονται σε μόλις 650.
Η μεγαλύτερη μείωση αφορά το τμήμα του Πανεπιστημίου Αθηνών, αφού οι 288 περσινές θέσεις, μειώνονται σε 100.
Στο τμήμα Ιωαννίνων, οι θέσεις κουρεύονται στο 60%, στην Πάτρα στο 52% και στην Κομοτηνή στο 44%.

06 Μαρτίου 2013

ΤΟ ΤΕΛΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΘΗΝΑ

Τελικό  Σχέδιο Αθηνά , όπως προέκυψε από τη δημόσια διαβούλευση  : 

Για να δείτε το Τελικό Σχέδιο Αθηνά ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ
 Για να δείτε την υφιστάμενη κατάσταση όπως περιγράφεται στο Σχέδιο κάνετε κλικ εδώ
  H  τελική πρόταση για το Σχέδιο «ΑΘΗΝΑ», όπως θα παρουσιασθεί αύριο στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων  της Βουλής. Κάνετε κλικ εδώ   για να το δείτε.

02 Μαρτίου 2013

ΑΡΧΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ, ΓΥΜΝΑΣΙΑ ΚΑΙ ΛΥΚΕΙΑ

Ανεξάρτητη Αρχή για την Αξιολόγηση της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως υπάρχει και η ΑΔΙΠ για την αξιολόγηση των πανεπιστημίων, πρόκειται να συγκροτήσει το υπουργείο Παιδείας.
Σύμφωνα με τροπολογία που κατέθεσε την Παρασκευή το υπουργείο Παιδείας, η Ανεξάρτητη Αρχή θα έχει διοικητική αυτοτέλεια και θα είναι υπό την εποπτεία του. Η τροπολογία αυτή προστέθηκε στο νομοσχέδιο «Επείγουσες ρυθμίσεις του υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και άλλες διατάξεις».
Όπως αναφέρεται στην τροπολογία, στόχος της Ανεξάρτητης Αρχής για την Αξιολόγηση της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είναι να αξιολογεί την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου, να εγγυάται τη διαφάνεια όλων των δράσεων στον χώρο, να υποστηρίζει το υπουργείο Παιδείας στη βελτίωση του σχεδιασμού της εθνικής στρατηγικής για την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, έτσι ώστε να επιτυγχάνεται η επιτυχής μετάβαση των μαθητών στη μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση, τη σταδιοδρομία και τη διά βίου μάθηση, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Η Αρχή, μεταξύ άλλων, θα συντάσσει και θα υποβάλλει στον υπουργό Παιδείας ετήσιες εκθέσεις πεπραγμένων και απολογισμού. Παράλληλα, θα αξιολογεί την ποιότητα του έργου των σχολικών μονάδων, θα αξιολογεί τα συστήματα αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και θα εντοπίζει αδυναμίες και τρόπους αξιολόγησής τους.
Σημειώνεται ότι στο πλαίσιο της λειτουργίας της Αρχής θα δίδεται η δυνατότητα να αξιολογούν τη διδακτική διαδικασία οι μαθητές και οι οικογένειές τους.

01 Μαρτίου 2013

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗ



Τα μαθηματικά συχνά συγκρίνονται με τη μουσική και οι ομοιότητες είναι εντυπωσιακές.
Τόσο τα μαθηματικά όσο και η μουσική είναι γραμμικά με την έννοια ότι και  τα δύο βασίζονται σε αλληλουχία γεγονότων και όχι σε παρατήρηση γεγονότων που συμβαίνουν ταυτόχρονα, όπως αυτά  που βιώνουμε στο πεδίο των εικαστικών  τεχνών. Στη μουσική ακούμε νότες σε ακολουθία που εξελίσσεται μέσα στο χρόνο. Στα μαθηματικά καταμετρούμε με  αριθμούς, διαδικασία που εξελίσσεται  μέσα στο χρόνο. Επεξεργαζόμαστε ένα πρόβλημα ή μια απόδειξη με μια ακολουθία βημάτων που και  αυτή εξελίσσεται μέσα στο χρόνο.
Μία από τις μεγαλύτερες απολαύσεις που αισθανόμαστε με τη μουσική  είναι η αίσθηση της προσδοκίας που μας  καταλαμβάνει. Άπαξ και μάθουμε ένα μουσικό κομμάτι, διαπιστώνουμε ότι μας αρέσει να το ακούμε ξανά και ξανά, γιατί ο  εγκέφαλός μας αναμένει την επόμενη νότα ή  ομάδα από νότες. Τα μαθηματικά μας παρέχουν, επίσης, αυτό το αίσθημα.

26 Φεβρουαρίου 2013

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

Ανακοινώθηκε σ΄μερα από το υπουργείο Παιδείας το Πρόγραμμα των Πανελλαδικών εξετάσεων, σύμφωνα με το οποίο:
α) Στις 15 Μαΐου λήγουν τα μαθήματα του σχολικού έτους  2012-2013 και στις 16 Μαΐου ολοκληρώνεται η διαδικασία έκδοσης και αποστολής των στοιχείων των υποψηφίων από τα Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια προς τα οικεία Εξεταστικά κέντρα.
β) Οι πανελλαδικές εξετάσεις  των υποψηφίων των ημερήσιων και εσπερινών Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και των ημερήσιων και εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ-ΟΜΑΔΑ Β΄) για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα αρχίσουν την Παρασκευή 17-5-2013, ενώ οι πανελλαδικές εξετάσεις των υποψηφίων των ημερήσιων και εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ-ΟΜΑΔΑ Α΄) θα αρχίσουν την Τρίτη 21-05-2013. Οι εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων θα ξεκινήσουν το Σάββατο 15-6-2013  και η Υγειονομική Εξέταση και Πρακτική Δοκιμασία των υποψηφίων για εισαγωγή στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Τ.Ε.Φ.Α.Α.) θα διεξαχθεί από 17-6-2013 ως και 28-6-2013. Τέλος, οι επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις των ΓΕΛ θα αρχίσουν το Σάββατο 8-6-2013.
γ) Οι απολυτήριες εξετάσεις για τα μαθήματα που εξετάζονται σε επίπεδο σχολικής μονάδας για την Γ΄ τάξη των ημερήσιων και τη Δ΄ τάξη των εσπερινών Γενικών Λυκείων θα ξεκινήσουν τη Δευτέρα 3-6-2013 για όσους θα έχουν συμμετάσχει στις πανελλαδικές.
δ) Οι απολυτήριες και πτυχιακές εξετάσεις ημερήσιων και εσπερινών ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α΄ και Β΄) σε επίπεδο σχολικής μονάδας θα ξεκινήσουν τη Δευτέρα 10-6-2013.
Κάνετε κλικ εδώ για να δείτε όλα τα παρακάτω Πογράμματα Εξετάσεων   2013   


ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕΛΕΤΟΥΝ, ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΚΑΤΑΝΟΟΥΝ

Tης Βασιλικης Χρυσοστομιδου
«Πολλές φορές διαβάζω και δεν καταλαβαίνω, όχι μόνο τους αρχαίους αλλά και αυτούς που είναι κάτι σαν… αρχαίοι – Καβάφη, Παπαδιαμάντη» (Ελευθερία, Γ΄ Λυκείου). «Oταν τα κείμενα είναι αρχαία με νέα ελληνικά μαζί, μου φαίνονται πολύ περίεργα. Δυσκολεύομαι να καταλάβω, θέλει πολλή ανάλυση. Θυμάμαι τον “Κρητικό” (σ.σ. Διον. Σολωμός), είδα κι έπαθα να βγάλω άκρη. Εκτός σχολείου, δε μ’ αρέσει να διαβάζω». (Βασίλης, Γ΄ Λυκείου). «Εξαιρώντας τα μαθήματα που μ’ ενδιαφέρουν για τις Πανελλήνιες, θα χρειαστώ περισσότερο χρόνο να κατανοήσω ένα κείμενο». (Δημήτρης, Β΄ Λυκείου).«Δυσκολεύομαι να γράψω. Δεν έχω ιδέες ή όταν έχω, δεν μπορώ να τις αναπτύξω. Εκθεση, πάω φροντιστήριο, μαθαίνω “πακέτα λέξεων”, τα γράφω. Αλλα βιβλία, ποτέ – μόνο Χάρυ Πόττερ παλιότερα. Προτιμώ ταινίες». (Σταύρος, Β΄ Λυκείου).

ΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ ΣΤΗ ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΥ ΕΠΙΔΟΜΑΤΟΣ

Σαρωτικές αλλαγές γίνονται φέτος στη διαδικασία χορήγησης του φοιτητικού στεγαστικού επιδόματος των 1.000 ευρώ, ενώ οι δικαιούχοι δεν θα είναι απαραίτητο να μεταβάινουν πλέον σε εφορίες για να το παραλάβουν.

Οι φοιτητές θα πρέπει να απευθύνονται και να καταθέτουν τα δικαιολογητικά τους στις Διευθύνσεις Φοιτητικής Μέριμνας που βρίσκονται στα ΑΕΙ και ΤΕΙ που φοιτούν.



ΕΝΙΣΧΥΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΣΕ ΓΥΜΝΑΣΙΑ - ΛΥΚΕΙΑ

Από τον Μάρτιο τα προγράμματα ενισχυτικής στα Γυμνάσια και από Σεπτέμβριο σε όλα τα Λύκεια. Θα χρησιμοποιηθούν 7.000 αναπληρωτές καθηγητές. Για το πρόγραμμα των δωρεάν φροντιστηρίων στα σχολεία θα διατεθεί κονδύλι από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ύψους 50 εκατ. ευρώ τα επόμενα τρία χρόνια.
Μια κίνηση που θα δώσει «ανάσα» σε πολλές οικογένειες, εν μέσω κρίσης.  Τα μαθήματα θα γίνονται από τις 4 έως τις 7 το απόγευμα, τέσσερις μέρες την εβδομάδα.
Το πρόγραμμα θα είναι:
Στην Α’ Γυμνασίου: 4 ώρες μαθηματικά, 2 ώρες Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, 3 ώρες Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία και 3 ώρες Αγγλικά.
Στη Β’ Γυμνασίου: 4 ώρες Μαθηματικά, 2 ώρες Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, 2 ώρες Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, 2 ώρες Φυσική, 1 ώρα Χημεία, 1 ώρα Αγγλικά
Στη Γ’ Γυμνασίου: 4 ώρες Μαθηματικά, 2 ώρες Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, 2 ώρες Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, 2 ώρες Φυσική, 1 ώρα Χημεία, 1 ώρα Αγγλικά
(Πηγή: Το Εφημερίδα Το Βήμα)

21 Φεβρουαρίου 2013

ΜΕ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ Η ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

 Κληρώσεις τέλος για την εισαγωγή στα Πειραματικά Γυμνάσια και Λύκεια. Τι θα ισχύει στο εξής.
 Μέσω της διεξαγωγής εξετάσεων θα εισάγονται οι μαθητές στα Πειραματικά Γυμνάσια και Λύκεια από το σχολικό έτος 2013-14, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος.
Οι μαθητές που επιθυμούν να φοιτήσουν σε Πειραματικό Γυμνάσιο θα αξιολογούνται σε δεξιότητες που απέκτησαν κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Δημοτικό σχολείο, σχετικές με την κατανόηση κειμένων της ελληνικής γλώσσας, τα μαθηματικά και τη φυσική.
Οι μαθητές που επιθυμούν να φοιτήσουν σε Πειραματικό Λύκειο θα εξετάζονται με την ίδια διαδικασία στην κατανόηση κειμένων της ελληνικής γλώσσας και στα μαθηματικά.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου, για το τεστ δεξιοτήτων δεν θα ορίζονται συγκεκριμένες σελίδες εξεταστέας ύλης στα σχολικά εγχειρίδια και σε καμία περίπτωση δεν θα ελέγχονται γνώσεις, οι οποίες προϋποθέτουν απομνημόνευση.

18 Φεβρουαρίου 2013

ΟΛΟ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Τις τελευταίες ημέρες η πίεση στο υπουργείο Παιδείας είναι ασφυκτική. Είναι πολιτική πίεση αλλά ταυτόχρονα και προσωπική. Και δεν είναι για την «Αθηνά». Οι αλλαγές στα πανεπιστήμια αφορούν χιλιάδες πολίτες, αλλά πολλούς από αυτούς μόνο… εγκυκλοπαιδικά. Το νέο μεγάλο «συμβόλαιο» αφορά τα Πειραματικά σχολεία, σε μια χώρα όπου η ιδιωτική εκπαίδευση αφορά πια λίγους και η δημόσια παλεύει να σταθεί στα πόδια της. Και το αίτημα είναι ένα: να μείνουν «μέσα» χωρίς επιπλέον αξιολόγηση όσοι ήδη φοιτούν εκεί (μαθητές αλλά και εκπαιδευτικοί), αλλά όποιος μπορεί να βάλει στα κατάλληλα χέρια και το «χαρτάκι» με το όνομα όποιου επιθυμεί να μπει σε αυτά.

15 Φεβρουαρίου 2013

ΜΕΧΡΙ 5 ΜΑΡΤΙΟΥ ΟΙ ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

Τις διαδικασίες υποβολής των δηλώσεων συμμετοχής στις πανελλαδικές εξετάσεις ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας.
Η διαδικασία, θα διαρκέσει από τις 18 Φεβρουαρίου έως την Τρίτη 5 Μαρτίου και θα είναι ενιαία για τους υποψήφιους των Γενικών και των Επαγγελματικών Λυκείων ΕΠΑΛ (Ομάδες Α και Β), που θα διεκδικήσουν μια θέση στα ΑΕΙ και τα ΑΤΕΙ της χώρας. Αν παρέλθει η προθεσμία, καμία αίτηση δεν θα γίνεται δεκτή.
Η αίτηση – δήλωση συμμετοχής στις εξετάσεις υποβάλλεται ηλεκτρονικά στο Λύκειο.
Σε κοινή προθεσμία, που θα ανακοινωθεί έγκαιρα, θα υποβληθούν και τα Μηχανογραφικά Δελτία των υποψηφίων.

13 Φεβρουαρίου 2013

ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ "ΑΘΗΝΑ"

Από κόσκινο ξαναπερνά το σχέδιο Αθηνά, καθώς ο υπουργός Παιδείας Κων. Αρβανιτόπουλος συναντά καθημερινά πανεπιστημιακούς, δημάρχους, περιφερειάρχες και εκπροσώπους φορέων, προκειμένου να συζητηθούν οι όποιες αστοχίες του εγχειρήματος.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αλλαγής φαίνεται ότι είναι το τμήμα Μηχανολογίας Οχημάτων Θεσσαλονίκης που παραμένει στη συμπρωτεύουσα, ενώ προβλεπόταν να πάει στις Σέρρες, όπως είπε σε φιλική συζήτηση με τους δημοσιογράφους τους εκπαιδευτικού ρεπορτάζ ο κ. Αρβανιτόπουλος.

06 Φεβρουαρίου 2013

ΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΜΕ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΘΗΝΑ

Πόσο θα μειωθεί ο αριθμός των εισακτέων σε ΑΕΙ και ΤΕΙ, με το σχέδιο "Αθηνά". Τι εκτιμά το υπουργείο Παιδείας για κάθε επιστημονικό πεδίο.Μεγάλες ανατροπές, θα φέρει το σχέδιο "Αθηνά" με τις συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολών.
Με την εφαρμογή του σχεδίου "Αθηνά" και τις συγχωνεύσεις σχολών μειώνεται ο αριθμός των εισακτέων. Αυτό πρακτικά σημαίνει άνοδο του ανταγωνισμού και των βάσεων εισαγωγής για τα περισσότερα από τα Τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Ιδιαίτερα ψηλά ανεβαίνει ο πήχης στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο, κυρίως στις Παιδαγωγικές Σχολές.
Όπως ήταν φυσικό, οι συγχωνεύσεις ιδρυμάτων και σχολών δεν θα μπορούσαν να μη συνοδευτούν και από τη μείωση στον συνολικό αριθμό των εισακτέων. Από την ανακατανομή που έγινε στις θέσεις εισακτέων συγκριτικά με πέρυσι, υπάρχουν ορισμένες κατηγορίες υποψηφίων που ευνοούνται και άλλες που αδικούνται.