03 Μαΐου 2010

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ 2010

Καθοριστική σημασία για τους χιλιάδες υποψηφίους έχει ο γραπτός βαθμός στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Ο γραπτός βαθμός είναι αυτός που «κανονίζει» τελικά και εκ των υστέρων την κίνηση της βαθμολογίας σε κάθε μάθημα καθώς έχει τη δυνατότητα να ανατρέπει όλα τα προηγούμενα δεδομένα. Από αυτήν την άποψη η γραπτή επίδοση των υποψηφίων έχει μεγάλη σημασία στη διαμόρφωση της συνολικής βαθμολογίας του υποψηφίου. Ιδιαίτερα η βαθμολογία στα γραπτά των μαθημάτων αυξημένης βαρύτητας παίζει καθοριστική σημασία καθώς μία μονάδα στο πρώτο μάθημα αυξημένης βαρύτητας δίνει διπλάσια (περίπου) μόρια από μία μονάδα στα υπόλοιπα μαθήματα και μία μονάδα στο δεύτερο μάθημα αυξημένης βαρύτητας δίνει 50% (περίπου) περισσότερα μόρια από μία μονάδα στα υπόλοιπα μαθήματα. Στη διαδικασία της βαθμολόγησης ο πρώτος βαθμολογητής δεν υπογραμμίζει ελλείψεις, σφάλματα, αδυναμίες ή ατέλειες πάνω στο γραπτό, αλλά απλώς αναγράφει με κόκκινο στιλό τον βαθμό στον ειδικό χώρο κάθε γραπτού. Ο δεύτερος βαθμολογητής σημειώνει με πράσινο στιλό ελλείψεις, σφάλματα, αδυναμίες ή ατέλειες πάνω στο γραπτό και αναγράφει τον βαθμό στον ειδικό χώρο κάθε γραπτού.


Ο βαθμός είναι στην κλίμακα 0 - 100. Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας της δεύτερης βαθμολόγησης και αφού ελεγχθεί η αναγραφή του βαθμού του δεύτερου βαθμολογητή σε κάθε γραπτό και στις δύο θέσεις αριθμητικώς και ολογράφως, αποσφραγίζεται από τη γραμματεία ο βαθμός του α΄ βαθμολογητή και ελέγχεται, αν έχει διαφορά από τον δεύτερο βαθμολογητή μεγαλύτερη των 12 μονάδων. Εάν η διαφορά είναι μεγαλύτερη από 12 μονάδες στην κλίμακα 0- 100, τότε το συγκεκριμένο τετράδιο, αφού επικαλυφθούν οι βαθμολογίες του πρώτου και του δεύτερου βαθμολογητή με αδιαφανή αυτοκόλλητα, παραδίδεται από τη γραμματεία στον αναβαθμολογητή, ο οποίος, σημειωτέον, δεν μπορεί να είναι από αυτούς που αξιολόγησαν το συγκεκριμένο γραπτό για πρώτη ή δεύτερη βαθμολόγηση.

Τα μαθήματα που καίνε: Μαθηματικά και Φυσική Τεχνολογικής - Αρχαία και Ιστορία Θεωρητικής


Στα πλαίσια αυτά ας δούμε τα μαθήματα που πρέπει να προσέξουν ιδιαίτερα οι υποψήφιοι ανάλογα με την Κατεύθυνση στην οποία ανήκουν και βεβαίως ανάλογα με το Επιστημονικό Πεδίο που είναι έτοιμοι να επιλέξουν.
Τα Μαθηματικά και η Φυσική, τα Αρχαία και η Ιστορία έχουν αποδειχθεί ότι δυσκολεύουν περισσότερο τους υποψηφίους και δημιουργούν μεγάλες ουρές χαμηλών βαθμολογιών. Το μεγαλύτερο ποσοστό κάτω από τη βάση στην ιστορία των εξετάσεων ενιαίου Λυκείου (αν εξαιρέσουμε τις ιδιαίτερες συνθήκες των θεμάτων του 2000) ήταν τα Μαθηματικά Τεχνολογικής Κατεύθυνσης 2 (80,26% το 2002), η Φυσική Τεχνολογικής Κατεύθυνσης 2 (74,98% το 2005), το ίδιο μάθημα (72,6%) το 2004, η Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον Τεχνολογικής Κατεύθυνσης 2 (66,91% το 2002), τα Μαθηματικά Τεχνολογικής Κατεύθυνσης 1 (65,06% το 2002). Στα μαθήματα Γενικής Παιδείας, αν εξαιρέσουμε τη Φυσική του 2004 που είχε το 52,44% των γραπτών κάτω από τη βάση, η Ιστορία αναδεικνύεται το μάθημα με τα περισσότερα βαθμολογικά... Βατερλώ (62,23% κάτω από τη βάση το 2009).
Στη Θεωρητική Κατεύθυνση οι υποψήφιοι πρέπει να προσέξουν ιδιαίτερα τα Αρχαία Ελληνικά (κατά μέσο όρο 50% γράφει κάθε χρόνο κάτω από τη βάση) και την Ιστορία (60,27% κάτω από τη βάση το 2006) αν θέλουν να βρουν ανοιχτή την είσοδο στις υψηλόβαθμες Νομικές και Παιδαγωγικές Σχολές, καθώς τα παραπάνω μαθήματα ενώ αποτελούν το κλειδί για την είσοδο σε υψηλόβαθμη σχολή παράλληλα συγκεντρώνουν τα μεγαλύτερα ποσοστά χαμηλών βαθμολογιών. Παράλληλα προσοχή θέλει και η Λογοτεχνία, καθώς το 2006 σημειώθηκε ρεκόρ αποτυχίας (52,28% κάτω από τη βάση το 2006). Στη Θετική Κατεύθυνση στα Μαθηματικά καταγράφεται μια αποτυχία της τάξης του 28-42%. Στη Βιολογία η αποτυχία το διάστημα 2001-2003 αφορούσε το 30-45% των υποψηφίων, όμως τα ευκολότερα θέματα τα τελευταία χρόνια κατέβασαν το ποσοστό της αποτυχίας κάτω από το 17%. Στη Φυσική, το 2005 καταγράφεται η μεγαλύτερη αποτυχία στο μάθημα φτάνοντας το 35,75%, ενώ στη Χημεία το ποσοστό των γραπτών κάτω από τη βάση είναι από 16,02% (το 2009) έως 31,29% (το 2003).
Στην Τεχνολογική Κατεύθυνση 2 που έχει και τους περισσότερους υποψηφίους, τα Μαθηματικά αποτελούν το μάθημα- νάρκη, καθώς κάθε χρόνο το ποσοστό αποτυχίας κυμαίνεται 66-80% (75,70 το 2008). Αμέσως μετά σε βαθμό δυσκολίας ακολουθεί η Φυσική που το 2005 σημείωσε ρεκόρ βαθμολογιών κάτω από τη βάση (74,98%). Μακρά σειρά χαμηλών επιδόσεων έχουμε και στο μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών (κατά μέσο όρο ένας στους δύο υποψηφίους γράφει κάτω από τη βάση), ενώ καλύτερα είναι τα πράγματα στο μάθημα Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων στο οποίο πέρσι (2009) κάτω από τη βάση έγραψε το 30,78% των υποψηφίων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου