18 Μαΐου 2010

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ -ΛΥΚΕΙΟΥ

Τέλος Ιουνίου θα παρουσιάσουμε την πλατφόρμα που ετοιμάζεται για κάθε μάθημα του Γυμνασίου και του Λυκείου και μετά θα προχωρήσουμε και στο Δημοτικό, έτσι ώστε, στην πλατφόρμα του κάθε μαθήματος να υπάρχουν τα ψηφιακά υλικά, να υπάρχει το κάθε βιβλίο σε ψηφιακή μορφή, αλλά και όλα τα βοηθήματα που υπάρχουν σήμερα» .
Αυτό ανακοίνωσε σήμερα η υπ. Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων σημειώνοντας πως «πρέπει να μπορεί ο εκπαιδευτικός να χειρίζεται την πλατφόρμα, γιατί, για να κάνεις πλοήγηση δεν χρειάζονται ιδιαίτερες γνώσεις. Πρέπει ο εκπαιδευτικός να βρίσκει όλα τα βοηθήματα και να διαμορφώνει ο ίδιος το μάθημά του».
Η κ.υπουργός αναφερόμενη στην προετοιμασία τόνισε τα εξής: «Εχει γίνει όλη η επεξεργασία αυτό το διάστημα με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και με ειδικούς, οι οποίοι ήρθαν και από την Ευρώπη, για το βασικό σχέδιο, δηλαδή, τους βασικούς στόχους, που πρέπει να πληρούν τα προγράμματα. Έντεκα Επιτροπές θα δουλέψουν οριζόντια αυτά τα προγράμματα, ως ενότητες, δηλαδή τη γλώσσα, τα μαθηματικά, τις φυσικές επιστήμες, την καινοτομία και τις θεωρητικές επιστήμες που είναι η ιστορία, η κοινωνική επιστήμη, τα θρησκευτικά. Αυτές οι ομάδες θα δουλεύουν τους στόχους και αυτά που πρέπει να μαθαίνει το κάθε παιδί σε κάθε τάξη. Αντίστοιχα, μια μικρή ομάδα το δομεί αυτό ως πρόγραμμα. Στην πορεία, σε αυτό συμμετέχουν όλο και περισσότεροι εκπαιδευτικοί, ώστε να γίνει μια συζήτηση μέσα από το Διαδίκτυο αυτό το διάστημα. Στόχος μας είναι, να το ξεκινήσουμε για ένα χρόνο πιλοτικά και μετά να προσπαθήσουμε την όσο γίνεται μεγαλύτερη εφαρμογή του σε περισσότερα σχολεία».

Η κ. Διαμαντοπούλου , αναφερόμενη στο παράδειγμα της Φινλανδίας τόνισε μεταξύ άλλων :
«Το εκπαιδευτικό σύστημα της Φινλανδίας, είναι ένα εκπαιδευτικό σύστημα το οποίο κατάφερε να χτυπήσει τον κοινωνικό αποκλεισμό. Η Φινλανδία δεν έγινε έτσι από την μια ημέρα στην άλλη. Ξεκίνησε από ένα κεντρικό εκπαιδευτικό σύστημα, όπως στην Ελλάδα. Η μεταρρύθμιση ξεκίνησε το 1972, σε μια περίοδο οικονομικής κρίσης. Η Φινλανδία από το 1972 μέχρι το 1985 είχε συνθήκες σοβαρότατης οικονομικής κρίσης, με ανεργία που έφτασε και το 20%.
Οι αλλαγές δεν έγιναν, φυσικά, χωρίς αντιδράσεις. Δεν έγινε ξαφνικά μια αλλαγή χρόνο με το χρόνο και φτάσανε εκεί. Υπήρχαν πάρα πολλές συγκρούσεις και πάρα πολλές αντιδράσεις, που υπάρχουν και σήμερα»
Σχετικά με την Τριτοβάθμια εκπαίδευση:
«Στη Φινλανδία για κάθε παιδί που παίρνει απολυτήριο υπάρχει μία θέση ή στο Πανεπιστήμιο ή στα Τεχνολογικά Ιδρύματα. Το απολυτήριο είναι αρκετό για να έχει μία θέση και αυτό, πραγματικά, πρέπει να το συνδέσουμε με το ότι κι εμείς έχουμε μία θέση. Εμείς έχουμε 80.000 θέσεις σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ και έχουμε 90.000 υποψήφιους. Τώρα, το μεγάλο ζητούμενο είναι πώς αυτή η θέση θα έχει και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που θέλουμε, για να έχει σχέση με την αγορά εργασίας».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου