Σε τροχιά αξιολόγησης από φέτος όλες οι βαθμίδες της Εκπαίδευσης
Χρονιά αξιολόγησης σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, από τα νηπιαγωγεία μέχρι τα πανεπιστήμια, θα είναι η ερχόμενη. Στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση άρχισαν πάλι οι εξωτερικές αξιολογήσεις από την ανεξάρτητη αρχή (ΑΔΙΠ) οι οποίες είχαν παγώσει εδώ κι έναν χρόνο λόγω οικονομικών προβλημάτων.
Ηδη έχουν δημοσιευθεί αξιολογήσεις για 14 Τμήματα (6 πανεπιστημιακά και 8 ΤΕΙ) ενώ έχουν αρχίσει οι διαδικασίες εξωτερικής αξιολόγησης για δεκάδες άλλα, από τα περίπου 150 Τμήματα που έχουν ολοκληρώσει ή συνεχίζουν τις εσωτερικές τους αξιολογήσεις.
Ενώ στην αρχή τα ιδρύματα ήταν επιφυλακτικά όσον αφορά τη διαδικασία, στην πορεία προέκυψε ότι οι αξιολογήσεις μπορεί να συμβάλουν θετικά, καθώς ορισμένες έχουν υποδείξει Τμήματα ανταγωνιστικά διεθνώς παρά τις αντιξοότητες και τα κακά οικονομικά, όπως π.χ. το Φυσικής Κρήτης το 2008 και φέτος το Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθήνας, η αξιολόγηση του οποίου ολοκληρώθηκε τον Ιούνιο και δεν έχει ακόμα δημοσιοποιηθεί. Οπως λέει ο πρόεδρος του Τμήματος κ. Νίκος Παπαβασιλείου, σύμφωνα με την έκθεση αξιολόγησης το Τμήμα βρίσκεται σε ένα πολύ καλό επίπεδο όσον αφορά το πρόγραμμα σπουδών, τη διδασκαλία και την έρευνα. «Το πρόγραμμα σπουδών είναι πολύ επίκαιρο και συγκρίσιμο με εκείνα των πιο αναγνωρισμένων πανεπιστημίων του εξωτερικού. Η έκθεση αξιολόγησης καταλήγει με το συμπέρασμα ότι πρόκειται για το καλύτερο πανεπιστημιακό τμήμα της χώρας μας στο αντικείμενο του Μάρκετινγκ και της Επικοινωνίας, το οποίο είναι πολύ ανταγωνιστικό διεθνώς».
Εκτός από τις αξιολογήσεις της ΑΔΙΠ, τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ της χώρας θα κριθούν και μέσω της κοινωνικής λογοδοσίας που σχεδιάζει το υπουργείο Παιδείας, προκειμένου να τους χορηγήσει πλήρη οικονομική και διοικητική αυτοτέλεια. Οπως είπε πρόσφατα στους πρυτάνεις η Αννα Διαμαντοπούλου, ένας από τους στόχους των αλλαγών που θα γίνουν το επόμενο έτος στα πανεπιστήμια είναι να περιέλθει στα ίδια η πλήρης διαχείριση των οικονομικών τους, περιλαμβανομένης της μισθοδοσίας και η βελτίωση της διαδικασίας αξιολόγησης με στόχο την αναβάθμιση, την εξέλιξη και αριστεία στο ακαδημαϊκό έργο.
Στα σχολεία
Σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, αρχίζει τον Σεπτέμβριο για πρώτη φορά η αυτοαξιολόγηση σε περίπου 600 νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια σε όλη τη χώρα, τα οποία αποδέχτηκαν τη διαδικασία που θα γίνει πιλοτικά και εθελοντικά φέτος, προκειμένου να γενικευθεί από το μεθεπόμενο έτος. Τα σχολεία θα οφείλουν να πιάνουν στόχους και οι επιδόσεις των μαθητών τους, μεταξύ άλλων, θα συμπεριλαμβάνονται στις αξιολογήσεις. Ωστόσο εδώ αναμένεται νέα αντιπαράθεση με τους εκπαιδευτικούς, καθώς η ΟΛΜΕ και οι δάσκαλοι αντιδρούν στην αυτοαξιολόγηση και έχουν ήδη ζητήσει από τα σχολεία να μην αποδεχθούν την πιλοτική εφαρμογή της.
Παράλληλα, εντός του Αυγούστου αναμένεται να αξιολογηθούν και τα περίπου 40 ιδιωτικά κολέγια- τουλάχιστον ως προς εγκαταστάσεις και τις συμβάσεις τους, καθώς επί της ουσίας των προγραμμάτων σπουδών δεν μπορούν να αξιολογηθούν εφόσον υπεύθυνα είναι τα ξένα πανεπιστήμια με τα οποία συνεργάζονται- προκειμένου να λάβουν άδειες λειτουργίας και να μπορέσουν να εγγράψουν σπουδαστές.
ΑΡΧΙΖΕΙ ΤΟ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ
η αυτοαξιολόγηση σε 600 νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια, διαδικασία που θα γίνει πιλοτικά και εθελοντικά
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Νίκος Μάστορας
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου