«ΣΧΗΜΑΤΙΣΕ ΜΟΥ µε ένα βελάκι τη ναυτική εκστρατεία του Ναπολέοντα» ζητά η φιλόλογος από τον µαθητή και εκείνος σηκώνεται στον smartboard και δείχνει την Αγγλία. Το µήνυµα που εµφανίζεται, όµως, τον διορθώνει: «Οχι απόβαση, εκστρατεία».
Δεν πρόκειται για σκηνή από ταινία επιστηµονικής φαντασίας αλλά για µια συνηθισµένη ώρα διδασκαλίας στο µάθηµα Ιστορίας της Β’ Λυκείου, στο Ελληνοαµερικανικό Εκπαιδευτικό Ιδρυµα (Κολλέγιο Αθηνών - Κολλέγιο Ψυχικού).
Από τη φετινή σχολική χρονιά τέθηκε σε εφαρµογή η πιο σύνθετη µορφή του ηλεκτρονικού - διαδραστικού συστήµατος διαχείρισης µαθηµάτων (Course Μanagement System, CΜS). Ανακοινώσεις, links σχετικά µε το µάθηµα, έξτρα πηγές, ανάρτηση της ηµερήσιας παράδοσης, chat καθώς και ολόκληρη η διδακτέα ύλη είναι ορισµένες από τις εφαρµογές που διαθέτει το CΜS. Οπως εξηγεί η συνδιευθύντρια του Κολλεγίου Αθηνών κ. Πολυάνθη Τσίγκου, εγκαταλείπεται το µάθηµα στη γνωστή µορφή του, δεν εγκαταλείπεται όµως το βιβλίο ούτε καταργείται. «Δεν παρέχουµε στους µαθητές έτοιµη γνώση αλλά το πιο πλούσιο υλικό ώστε να συνδυάσουν τα στοιχεία. Επιπλέον, το CΜS και ένα κοινωνικό εργαλείο, στο οποίο επικοινωνούν καθηγητές και µαθητές».
«Στην ουσία παίρνουµε τη γνώση και την τακτοποιούµε σε ράφια» επισηµαίνει ο ιθύνων νους του πρωτοποριακού συστήµατος κ. Νικόλαος Τσέκος. «Δεν καταργείται τίποτα, απλώς συνδυάζεται η γνώση µε την τεχνολογία. Στόχος µας δεν ήταν απλώς να ψηφιοποιήσουµε 100 σχολικά βιβλία, αλλά να δηµιουργήσουµε ένα διαδραστικό σύστηµα» αναφέρει.
«Τα παιδιά ήταν ήδη εξοικειωµένα µε τις νέες τεχνολογίες. Ο µαύρος πίνακας έγινε αρκετά µακρινός και οι χάρτες αρκετά στατικοί. Με το CΜS σπάσαµε τα χωροταξικά όρια του σχολείου. Πλέον οι µαθητές µπορούν να το έχουν και από το σπίτι αφού το µάθηµα ανεβαίνει στο σύστηµα και µέσα από τον smartboard» επισηµαίνει ο µαθηµατικός και γυµνασιάρχης του Κολλεγίου Ψυχικού κ. Αθανασόπουλος. Σηµειώνεται ότι το Κολλέγιο επελέγη από µια ανεξάρτητη διεθνή ακαδηµαϊκή επιτροπή ως ένα από τα 30 καινοτόµα σχολεία σε όλο τον κόσµο, ενώ η ψηφιοποιηµένη αναδόµηση των 100 σχολικών βιβλίων έχει προσφερθεί και στο υπουργείο Παιδείας για να εφαρµοστεί ως πρότυπο στον χώρο της ελληνικής εκπαίδευσης.
Δεν πρόκειται για σκηνή από ταινία επιστηµονικής φαντασίας αλλά για µια συνηθισµένη ώρα διδασκαλίας στο µάθηµα Ιστορίας της Β’ Λυκείου, στο Ελληνοαµερικανικό Εκπαιδευτικό Ιδρυµα (Κολλέγιο Αθηνών - Κολλέγιο Ψυχικού).
Από τη φετινή σχολική χρονιά τέθηκε σε εφαρµογή η πιο σύνθετη µορφή του ηλεκτρονικού - διαδραστικού συστήµατος διαχείρισης µαθηµάτων (Course Μanagement System, CΜS). Ανακοινώσεις, links σχετικά µε το µάθηµα, έξτρα πηγές, ανάρτηση της ηµερήσιας παράδοσης, chat καθώς και ολόκληρη η διδακτέα ύλη είναι ορισµένες από τις εφαρµογές που διαθέτει το CΜS. Οπως εξηγεί η συνδιευθύντρια του Κολλεγίου Αθηνών κ. Πολυάνθη Τσίγκου, εγκαταλείπεται το µάθηµα στη γνωστή µορφή του, δεν εγκαταλείπεται όµως το βιβλίο ούτε καταργείται. «Δεν παρέχουµε στους µαθητές έτοιµη γνώση αλλά το πιο πλούσιο υλικό ώστε να συνδυάσουν τα στοιχεία. Επιπλέον, το CΜS και ένα κοινωνικό εργαλείο, στο οποίο επικοινωνούν καθηγητές και µαθητές».
«Στην ουσία παίρνουµε τη γνώση και την τακτοποιούµε σε ράφια» επισηµαίνει ο ιθύνων νους του πρωτοποριακού συστήµατος κ. Νικόλαος Τσέκος. «Δεν καταργείται τίποτα, απλώς συνδυάζεται η γνώση µε την τεχνολογία. Στόχος µας δεν ήταν απλώς να ψηφιοποιήσουµε 100 σχολικά βιβλία, αλλά να δηµιουργήσουµε ένα διαδραστικό σύστηµα» αναφέρει.
«Τα παιδιά ήταν ήδη εξοικειωµένα µε τις νέες τεχνολογίες. Ο µαύρος πίνακας έγινε αρκετά µακρινός και οι χάρτες αρκετά στατικοί. Με το CΜS σπάσαµε τα χωροταξικά όρια του σχολείου. Πλέον οι µαθητές µπορούν να το έχουν και από το σπίτι αφού το µάθηµα ανεβαίνει στο σύστηµα και µέσα από τον smartboard» επισηµαίνει ο µαθηµατικός και γυµνασιάρχης του Κολλεγίου Ψυχικού κ. Αθανασόπουλος. Σηµειώνεται ότι το Κολλέγιο επελέγη από µια ανεξάρτητη διεθνή ακαδηµαϊκή επιτροπή ως ένα από τα 30 καινοτόµα σχολεία σε όλο τον κόσµο, ενώ η ψηφιοποιηµένη αναδόµηση των 100 σχολικών βιβλίων έχει προσφερθεί και στο υπουργείο Παιδείας για να εφαρµοστεί ως πρότυπο στον χώρο της ελληνικής εκπαίδευσης.
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου