03 Δεκεμβρίου 2011

ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΟΥΝ ΣΤΙΣ ΕΙΚΟΝΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥΣ

 Ιδέες που μοσχοβολούν φρεσκάδα και πρωτοτυπία, ομαδική συνεργασία, «βάπτισμα» στην πραγματικότητα των ενήλικων ρόλων είναι τα σημεία που κεντρίζουν περισσότερο το ενδιαφέρον των μαθητών που συμμετέχουν στην «Εικονική Επιχείρηση». Πρόκειται για ένα από τα προγράμματα του σωματείου «Νεανική Επιχειρηματικότητα», το οποίο έχει αναλάβει την εν Ελλάδι πραγματοποίηση των προγραμμάτων του διεθνούς οργανισμού Junior Achievement, η πρωτόλεια μορφή του οποίου έκανε την εμφάνισή της το 1916 στη Μασαχουσέτη των ΗΠΑ.
Στην Ελλάδα, τα τελευταία έξι χρόνια το Junior Achievement in Greece εφαρμόζεται σε συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας σε σχολεία δημόσια και ιδιωτικά σε αναλογία 35% και 65% και με τη συνεργασία 76 επιχειρήσεων, ενώ στόχο έχει να εξοικειώσει τους μαθητές με την καινοτομία και την επιχειρηματικότητα, να τονώσει την ανάληψη πρωτοβουλιών και να αναδείξει χαρακτηριστικά τους. Κοινή εμπειρία τους, η συνεργασία με την ομάδα, τονίζουν τρεις μαθητές λυκείου που έλαβαν μέρος στην «Εικονική Επιχείρηση». Αναλαμβάνοντας ρόλους γενικού διευθυντή, υπεύθυνου παραγωγής, υπεύθυνου μάρκετινγκ, «θέσεις» όπως σε μια πραγματική επιχείρηση, η εικοσαμελής ομάδα πρόκειται να σχεδιάσει ένα καινοτόμο και φιλικό προς το περιβάλλον προϊόν.



Η «C.O.R.I.N.A. – Chemoearth Optimistic Roads In Natural Air» ήταν η εικονική επιχείρηση που κέρδισε το πρώτο βραβείο το περασμένο σχολικό έτος. Μαθητές του Α΄ Αρσακείου Ψυχικού σχεδίασαν ένα επιτραπέζιο παιχνίδι ερωτήσεων. «Με ενθουσίασε η δημιουργικότητα. Παράλληλα, μου δόθηκε η δυνατότητα να μιλήσω με πολλούς ειδικούς επαγγελματίες», λέει ο Γιώργος Πασπαράκης, που είχε καθήκοντα γενικού διευθυντή στην «Εικονική Επιχείρηση». «Η θέση έχει πολλές ευθύνες. Πρέπει να συντονίσεις, να συνεργαστείς. Ομως, ακόμη και οι αντιπαραθέσεις μας έχουν δημιουργικό χαρακτήρα». Τόσο εδώ όσο και στο ευρωπαϊκό σκέλος του διαγωνισμού, «μας αντιμετώπισαν σαν ενηλίκους, σαν αληθινούς επαγγελματίες». Παρόμοια είναι και τα συναισθήματα του συμμαθητή και συνεργάτη του, Γιώργου Ρωσσόπουλου. Ηταν διευθυντής παραγωγής και παράλληλα αξιοποίησε το ταλέντο του στο σχέδιο, σχεδιάζοντας μέρη του παιχνιδιού. «Εμαθα να συνεργάζομαι και να σέβομαι τις απόψεις των άλλων. Συνήθως αποδεχόμαστε μόνο τη δική μας ιδέα. Και οι άλλοι έχουν ωραίες ιδέες. Μάθαμε, ακόμη, πώς λειτουργούν οι επιχειρήσεις», εξηγεί. Με σλόγκαν «Να δώσουμε καινούργιο αέρα στην προστασία του περιβάλλοντος», τα παιδιά εξετάζουν σοβαρά το ενδεχόμενο, όταν κλείσουν τα 18, να προχωρήσουν το παιχνίδι τους στην παραγωγή. Εχουν ήδη κατοχυρώσει τα δικαιώματα.
Μπλουζάκια με 15 ή 20 ευρώ και φορέματα μεταξύ 25 και 30 ευρώ, σχεδιασμένα με πρώτες ύλες προερχόμενες από βαμβάκι βιολογικής καλλιέργειας, σχεδιάζουν να ρίξουν στην παραγωγή οι μαθητές του Κολεγίου Pierce στο πρόγραμμα της «Εικονικής Επιχείρησης». Εχουν ήδη φτιάξει ιστοσελίδα και συνεργάζονται με εταιρεία ρούχων και σχεδιάστρια. Τον Μάιο θα καταθέσουν το τελικό business plan. «Μου αρέσει η ομαδική συνεργασία. Μαθαίνουμε να επιλύουμε λεπτές ισορροπίες και παράλληλα κάνουμε κάτι δημιουργικό, που μας αρέσει», λέει ο Παναγιώτης Πατίκος, γενικός διευθυντής της «Εικονικής Επιχείρησης».
Συμμετέχουν 10.000
Ο αριθμός των συμμετεχόντων μαθητών σε οκτώ προγράμματα του ΣΕΝ έχει σημειώσει αύξηση από 2.568 το σχολικό έτος 2007-2008 σε 8.039 σε 130 σχολεία το 2010-2011, ενώ στην τρέχουσα χρονιά υπολογίζεται ότι προσεγγίζει τις 10.000. Σε όλον τον κόσμο, υπολογίζεται ότι συμμετέχουν 10 εκατ. μαθητές τον χρόνο και στην Ευρώπη 3 εκατ. Χρηματοδοτείται από το Leonardo Da Vinci και το ΕΣΠΑ.
Πρόσφατα φιλοξενήθηκε στην Αθήνα το ετήσιο συνέδριο του οργανισμού, ενώ οι εκπρόσωποί του συναντήθηκαν με υπευθύνους του υπουργείου Παιδείας, ώστε να προσεγγίσουν «μια στρατηγική ενιαία από το νηπιαγωγείο ώς το πανεπιστήμιο» λέει η κ. Κάρολαϊν Τζένερ, διευθύνουσα σύμβουλος του ευρωπαϊκού Junior Achievement. «Εχει διαπιστωθεί ότι πολλά κορίτσια που έχουν συμμετάσχει σε προγράμματα του Junior Achievement εκλέγονται σε ηγετικές θέσεις εταιρειών. Παράλληλα, είναι εκείνες που στη διάρκεια της μαθητικής συνεργασίας ανακαλύπτουν τις δεξιότητες των αγοριών. Τα τελευταία, πάλι, ξεχωρίζουν στην προώθηση των σχεδίων».

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου