22 Μαρτίου 2011

ΜΕ ΤΟ ΜΑΤΙ ΤΟΥ ΕΠΟΧΟΥΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΠΑΤΗΤΗ


1. Διδασκαλία Μαθηματικών στα 1970

Ένας ξυλοκόπος πωλεί ένα φορτίο ξυλείας προς 100€. Αν το κόστος παραγωγής είναι τα 4/5 της τιμής, ποιο είναι το ποσοστό κέρδους του ξυλοκόπου;

2. Διδασκαλία Μαθηματικών στα 1980. Ένας ξυλοκόπος πωλεί ένα φορτίο ξυλείας προς 100€. Το κόστος παραγωγής είναι το 80% της τιμής πώλησης. Ποιο είναι το ποσοστό κέρδους του ξυλοκόπου;

3. Διδασκαλία Μαθηματικών στα 1990. Ένας ξυλοκόπος πωλεί ένα φορτίο ξυλείας προς 100€. Το κόστος παραγωγής είναι 80€. Πόσο είναι το ποσοστό κέρδους του ξυλοκόπου;

4. Διδασκαλία Μαθηματικών στο 2000. Ένας ξυλοκόπος πωλεί ένα φορτίο ξυλείας προς 100€. Το κόστος παραγωγής είναι 80€ και το κέρδος του είναι 20€. Εργασία στο σπίτι: Να υπογραμμίσετε τον αριθμό 20.

5. Διδασκαλία Μαθηματικών στο 2005. Ένας ξυλοκόπος υλοτομεί ένα πανέμορφο δάσος επειδή κοιτάζει το κέρδος του, είναι ασυνείδητος και δεν δίνει δεκάρα για τις ανάγκες των ζώων και για τη διατήρηση των δασών. Εργασία κατ’ οίκον: Περιγράψτε πώς μπορεί να αισθάνονται τα πουλιά και οι σκίουροι τη στιγμή που ο ξυλοκόπος κατέστρεψε τα σπίτια τους για 20 ψωροευρώ.

6. Διδασκαλία Μαθηματικών το 2009. Ένας ξυλοκόπος συλλαμβάνεται επειδή προσπάθησε να κόψει ένα δέντρο που δεν ήταν μέσα στην άδεια υλοτόμησης και που μπορεί να ήταν πράξη προσβλητική για τους Μουσουλμάνους ή για άλλες θρησκευτικές ομάδες. Επιπροσθέτως, κόπηκε πρόστιμο 100€ στον ξυλοκόπο, καθώς το αλυσοπρίονό του παραβίαζε τους κανονισμούς Υγιεινής και Ασφαλείας, καθώς ήταν πολύ επικίνδυνο να κόψει κάτι… Ο ξυλοκόπος χρησιμοποιεί το αλυσοπρίονο επί μιαν εικοσαετία, χωρίς το παραμικρό περιστατικό. Όμως, δεν έχει το κατάλληλο Πιστοποιητικό Αρμοδιότητας και συνεπώς θεωρείται εγκληματίας του κοινού ποινικού δικαίου. Ελήφθη δείγμα DNA και λεπτομέρειες από τα χαρακτηριστικά του κυκλοφορούν παντού. Επιπροσθέτως, του επεβλήθη πρόστιμο 100€, επειδή εξέφρασε παράπονα για την παραπάνω μεταχείριση. Όταν αφέθηκε ελεύθερος, επιστρέφει στο σπίτι του και διαπιστώνει ότι μια ομάδα Τσιγγάνων έχει κόψει τα μισά από τα δέντρα του για να στήσει πρόχειρη κατασκήνωση μέσα στον κήπο του. Στην προσπάθειά του να τους εκδιώξει, συλλαμβάνεται, του απαγγέλλεται κατηγορία για παρενόχληση εθνικής μειονότητας, φυλακίζεται και του επιβάλλεται επιπροσθέτως πρόστιμο 100€. Ενώ ο ξυλοκόπος βρίσκεται στη φυλακή, οι Τσιγγάνοι κόβουν και τα υπόλοιπα δέντρα του και τα πωλούν στη μαύρη αγορά για 100€ μετρητά.

Επίσης, στο γλέντι που έχουν στήσει, κάνουν μπάρμπεκιου με σκίουρο και φασιανό στα κάρβουνα, αφήνοντας πίσω τους σωρούς από σκουπίδια και ακαθαρσίες.

Κατά την αποφυλάκιση, ο ξυλοκόπος ενημερώνεται ότι αν δεν καθαρίσει τους σωρούς των απορριμμάτων που άφησαν οι Τσιγγάνοι μέσα στο κτήμα του, αμέσως, με δικά του έξοδα, στοιχειοθετείται παράβαση. Στην προσπάθειά του να παραπονεθεί, συλλαμβάνεται και φυλακίζεται για περιβαλλοντική ρύπανση, για διατάραξη της κοινής ησυχίας και χρεώνεται με 12.000€ (συν Φ.Π.Α.) για τα έξοδα του εργολάβου που θα φροντίσει για την ασφαλή και υγιεινή αποκομιδή των απορριμμάτων. Εργασία κατ’ οίκον: Πόσες φορές πρέπει να φυλακιστεί ο ξυλοκόπος ωσότου συνειδητοποιήσει ότι δεν πρόκειται ποτέ του να κερδίσει 20€, εργαζόμενος σκληρά, αλλά ότι πρέπει να εγκαταλείψει την προσπάθεια, να εγγραφεί στο ταμείο ανεργίας και να ζει από το κράτος για το υπόλοιπο της ζωής του;

7.Διδασκαλία Μαθηματικών το 2011. Ένας ξυλοκόπος δεν πωλεί το φορτίο της ξυλείας του, επειδή δεν μπορεί να πάρει δάνειο για να αγοράσει ένα καινούριο φορτηγό, επειδή η τράπεζά του έχει ξοδέψει όλα της τα χρήματα σ’ ένα παράγωγο ασφαλισμένου δανείου, που έχει σχέση με στεγαστικά δάνεια στην Αλαμπάμα, ενώ της έχουν μείνει ελάχιστα κρατικά κονδύλια για να πληρώσει μερικά εκατομμύρια σε πριμ στους ανώτερους υπαλλήλους της και ιδιαίτερα σ’ εκείνους που είχαν με τις ενέργειές τους δημιουργήσει τις μεγαλύτερες απώλειες για την τράπεζα.

Ο ξυλοκόπος αγωνίζεται να πληρώσει το 1.200€ για φόρους που αφορούν το φορτηγό του, καθώς αυτό ήταν κατασκευής 1970 και δεν πληροί, πλέον, τις προδιαγραφές εκπομπής καυσαερίων και υποχρεώνεται να το αποσύρει.

Κάποιοι Ουκρανοί ξυλοκόποι αγοράζουν το φορτηγό από τη μάντρα όπου ήταν για απόσυρση και το βάζουν πάλι σε κυκλοφορία. Κάνουν μεταφορές με τη χαμηλότερη τιμή στην αγορά και στέλνουν τα χρήματα στην πατρίδα τους, ενώ ταυτόχρονα δηλώνουν άνεργοι οι ίδιοι και οι συγγενείς τους. Όταν τους κάνουν ερωτήσεις, εκείνοι προσποιούνται ότι δεν μιλάνε αγγλικά, οπότε τους απελαύνουν με χρήματα του κράτους.

Μετά από τις πληρωμένες διακοπές στην πατρίδα τους, επιστρέφουν με διαφορετικά ονόματα και νέες φιλενάδες, καθώς και αρχίζουν την ίδια δουλειά και πάλι.

Ο ξυλοκόπος διαμαρτύρεται, αλλά κατηγορείται ότι είναι ρατσιστής και καθώς η υπηρεσία βλέπει το όνομά του γραμμένο πάνω στο φορτηγό (που κανονικά έχει αποσυρθεί), υποχρεώνεται να πληρώσει 1.500€ πρόστιμο για παράνομη κυκλοφορία.

Η κυβέρνηση δανείζεται χρήματα για να πληρώσει τους τραπεζίτες, καθότι τα πριμ κοστίζουν. Οι βουλευτές διαμαρτύρονται ότι οι μισθοί τους μένουν πίσω και ζητούν τη διαφορά για έξοδα και αμοιβές.

Εργασία κατ’ οίκον: Κάντε τον υπολογισμό του κόστους.

8. Διδασκαλία Μαθηματικών το 2017.
أ المسجل تبيع حموله شاحنة من الخشب من اجل 100 دولار. صاحب تكلفة
الانتاج 80 من
الثمن. ما هو الربح له؟= 20

Το παραπάνω είναι ένα φανταστικό σενάριο, μόνο και μόνο επειδή τα ονόματα και οι τοποθεσίες δεν είναι πραγματικά. Επίσης, τη ταυτότητα του «φανταστικού» ενισχύεται και από την αβεβαιότητα ως προς το ποια θα είναι η γλώσσα των αλλοδαπών – μεταναστών στην οποία θα διδάσκεται το μάθημα των Μαθηματικών το 2017. Κατά τα άλλα, δεν υπάρχει καμία υπερβολή ή κατάσταση που μπορεί να θεωρηθεί «φτιαχτή», παραπλανητική ή εξωπραγματική.

Δύο είναι τα συμπεράσματα από την ιστορία μας. 1) Η συνεχιζόμενη πρακτική για τη συνεχώς «μικρότερη προσπάθεια», όπως είναι η απλοποίηση της ύλης στα σχολεία, ο περιορισμός της ή η παράλειψη κεφαλαίων στις εξετάσεις. Η πορεία αυτή, διογκώνεται με την πάροδο του χρόνου και το πρόβλημα οξύνεται. Η παρουσία του προβλήματος είναι εμφανής στις επιδόσεις των μαθητών μας σε διεθνείς διαγωνισμούς, καθώς και η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Ευτυχώς που υπάρχουν και οι φωτεινές –πλην όμως, λιγοστές- εξαιρέσεις. Ίσως, για να τονίζεται ο κανόνας, που είναι η χαμηλή στάθμη του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

Στην ομάδα των χωρών με τις χαμηλότερες επιδόσεις (μέσες επιδόσεις των μαθητών χαμηλότερες από τη μέση επίδοση των χωρών του ΟΟΣΑ) , κατατάσσεται η Ελλάδα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα του Διεθνούς Προγράμματος για την Αξιολόγηση των Μαθητών - PISA (Programme for International Student Assessment), σχετικά με τις μαθητικές επιδόσεις στις 34 χώρες μέλη του ΟΟΣΑ, που έγινε το Μάρτιο του 2009. Κανείς, φυσικά, δεν διατείνεται ότι στα δύο χρόνια που διέρρευσαν στο μεταξύ, έγινε κάτι που να βελτιώσει την κατάσταση. Το αντίθετο, μάλιστα! Συγκριμένα η Ελλάδα: Στην κατανόηση κειμένου, οι έλληνες μαθητές κατατάχθηκαν στην 25η θέση, μεταξύ 34 χωρών. Στα Μαθηματικά και στις Φυσικές Επιστήμες «κερδίσαμε» την 30η. Και μη χειρότερα…

Βέβαια, ένα σύστημα που έχει αναγάγει τον άγνωστο για όλο τον υπόλοιπο κόσμο θεσμό του «Πανεπιστημιακού Ασύλου» σε συμβολισμό ισάξιο με εκείνο της μάχης του Μαραθώνα ή των Θερμοπυλών, δεν αξίζει καν να αξιολογηθεί. Οι υπερασπιστές του, άτομα ενός θολού πολιτικοκοινωνικού χώρου αναμασούν τις απόψεις τους και αναμοχλεύουν τα ανύπαρκτα επιχειρήματά τους, είτε για λόγους ψηφοθηρικούς, είτε από το φόβο και τις απειλές κάποιων ομάδων αναρχο – πολιτικοποιημένων φοιτητών. Ο νόμος που καθιερώνει το θεσμό του ασύλου, έγινε το 1982 και στόχευε στη διασφάλιση της ελεύθερης διακίνησης των ιδεών στους χώρους των ΑΕΙ & ΤΕΙ. Όμως, πέτυχε ακριβώς το αντίθετο, δίνοντας την ευκαιρία όχι μόνο σε φοιτητές αλλά και σε ομάδες άσχετες με τους φοιτητές, να εμποδίζουν όχι μόνο τη «διακίνηση των ιδεών», αλλά να απαγορεύουν και την είσοδο σε όσους ήταν ανεπιθύμητοι γι’ αυτούς. Στα σχεδόν 30 χρόνια που μας χωρίζουν από την «εφεύρεση» του μοναδικού αυτού θεσμού, μόνο διακοπή των μαθημάτων, παρεμπόδιση της σύγκλισης της Συγκλήτου, καταστροφές πανεπιστημιακής περιουσίας, βανδαλισμούς, προπηλακισμούς, κλοπές ηλεκτρονικού και άλλου υλικού και κυρίως παρεμπόδιση της λειτουργίας των ΑΕΙ & ΤΕΙ. Μαζί μ’ όλα αυτά, είναι και η διακίνηση και χρήση ναρκωτικών και άλλων ουσιών, καθώς και κάθε είδους παράνομες δοσοληψίες, μέσα στο χώρο που ισχύει το «άσυλο».

Πέρα από τον περίεργο, πρωτοφανή και μοναδικό στον κόσμο θεσμό (αλήθεια, τόσο ανόητοι είναι οι φοιτητές σ’ όλο τον υπόλοιπο πλανήτη, ώστε δεν έχουμε βρει ούτε ένα μιμητή μας;) είναι και η συμμετοχή των φοιτητών στις αποφάσεις των ιδρυμάτων. Αυτή η αποκλειστική ή περίπου αποκλειστική πρωτοτυπία, οδηγεί, τελικά, σε συναλλαγές, εκβιασμούς κ.λπ. μεταξύ φοιτητών και καθηγητών. Οι μεν φοιτητές για να περάσουν το μάθημα, πλαγίως, οι δε καθηγητές για να εκλεγούν σε κάποιο αξίωμα στη σχολή ή να μην στοχοποιηθούν από τους φοιτητές. Και πολλά άλλα…

2) Το δεύτερο συμπέρασμα από την ιστορία μας είναι ότι η αλλαγή στη γλώσσα της διδασκαλίας των μαθηματικών και όχι μόνο που δεν θα είναι η σημερινή. Η ιλιγγιώδης αύξηση της μετανάστευσης τα τελευταία 20 χρόνια, η ανοχή, η αμηχανία και η αναποφασιστικότητα που έχει επιδείξει το κράτος, όλα αυτά τα χρόνια, σε συνδυασμό με το ρυθμό των γεννήσεων στις οικογένειες των αλλοδαπών «επισκεπτών» μας, οδηγούν, μοιραία, στη βέβαιη δημογραφική μεταβολή του πληθυσμού στη χώρα μας. Ως ένα βαθμό και σε άλλες χώρες της «γηραιάς» ηπείρου… δηλ. της γερασμένης της Ευρώπης.

Τότε, τι πρέπει να κάνουμε;

Μα…
میری چیزوں کو جمع کرنا اور کسی دوسرے ملک منتقل!

a
می !

Ep.Peripatitis@gmail.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου