18 Απριλίου 2010

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ -ΓΥΜΝΑΣΙΟ - ΛΥΚΕΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ Α' ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

ΠΗΓΗ:www.esos.gr

Σύμφωνα με το νέο Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών του υπ. Παιδείας,  από τη σχολική χρονιά 2011-12, η ξενόγλωσση διδασκαλία θα στοχεύει σε διαφοροποιημένη γλωσσομάθεια και στην κατ’ ελάχιστον γνώση καθορισμένου επιπέδου. Στο πλαίσιο αυτό, το επίπεδο γλωσσομάθειας των μαθητών θα ελέγχεται με ειδικές εξετάσεις, σύμφωνα με εθνικές προδιαγραφές. Οι εξετάσεις θα γίνονται με διαβαθμισμένα-προσαρμοστικά τεστ (για λόγους  οικονομίας ανθρώπινου δυναμικού και πόρων), τα οποία σταδιακά θα μπορούν να γίνονται σε ηλεκτρονική μορφή (αρχικά off line και κατόπιν on line). Η κάθε εξέταση θα περιλαμβάνει έλεγχο κατανόησης και παραγωγής γραπτού λόγου, ενώ θα μελετηθεί επίσης η περίπτωση ελέγχου κατανόησης προφορικού λόγου. Τέλος θα εκπονηθεί σχέδιο για τον τρόπο που θα μετράει ο βαθμός ώστε να δίνονται κίνητρα στο μαθητή για αποτελεσματική μάθηση στο σχολείο.


Πανελλήνιες σταθμισμένες εξετάσεις δύναται θα διενεργούνται στο Δημοτικό, στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο ενώ σε περίπτωση που οι μαθητές επιθυμούν να προετοιμαστούν για τις εξετάσεις του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας (ΚΡΑΤΙΚΟ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑΣ), για οποιοδήποτε από τα επίπεδα της 6βαθμης κλίμακας, θα μπορούν να προετοιμάζονται σε πρόσθετες ώρες που προσφέρονται στο υφιστάμενο σχολείο διευρυμένου ωραρίου και στο Νέο Σχολείο (Σχολείο 21ου αιώνα), όταν αυτό εφαρμοστεί, σύμφωνα με σχέδιο προγράμματος που θα εκπονηθεί
Στο πλαίσιο αυτό:
(α) Θα γίνει συγγραφή προδιαγραφών, δείγματα θεμάτων και κριτήρια αξιολόγησης για τις εξετάσεις του κατώτατου επιπέδου στο οποίο θα πρέπει να ανταποκριθούν οι μαθητές
(β) Θα εκπονηθούν δείγματα θεμάτων
(γ) θα αναπτυχθεί τράπεζα θεμάτων για όλες τις γλώσσες και για διαφορετικά επίπεδα (συνέργεια με την Πράξη «Σύστημα Αξιολόγησης και Πιστοποίησης Γλωσσομάθειας»)
(δ) Θα εκπονηθούν κριτήρια αξιολόγησης για όλα τα θέματα εξετάσεων

Στις επιδιώξεις του υπ. Παιδείας  είναι  σταδιακή εισαγωγή της διδασκαλίας της Αγγλικής στις Α και Β τάξεις του δημοτικού σχολείου κλιμακωτά, σε επαρκή αριθμό σχολείων κατά τα σχολικά έτη 2010-2011 και 2011-2012 και γενικευμένη χρήση του Προγράμματος και υλικού σε όλα τα δημοτικά σχολεία της χώρας το σχολικό έτος 2012-2013.
Στο πλαίσιο αυτό:
(α) Θα εκπονηθεί Πρόγραμμα Εκμάθησης της Αγγλικής για την Πρώιμη Ηλικία, το οποίο θα στοχεύει στον σχολικό και κοινωνικό γραμματισμό, και θα εστιάζει στη μάθηση μέσα από δραστηριότητες ώστε το παιδί να ευαισθητοποιηθεί σε πρακτικές του κοινωνικού του περιβάλλοντος, στο οποίο μαθαίνει να μετέχει μέσα από το δημιουργικό παιχνίδι.
(β) Θα γίνει συγγραφή ειδικού πακέτου οδηγιών με δείγματα δραστηριοτήτων που μπορούν άμεσα να χρησιμοποιηθούν από τους εκπαιδευτικούς. Οι δραστηριότητες στις οποίες εμπλέκεται ο μαθητής θα ανταποκρίνονται στους βασικούς σκοπούς και στόχους του Προγράμματος Εκμάθησης της Αγγλικής και συμμετέχει στη διαμόρφωσή τους. Έτσι το πακέτο οδηγιών και δραστηριοτήτων θα αναπτύσσεται μέχρι το τέλος της σταδιακής εισαγωγής της διδασκαλίας της αγγλικής στις Α και Β τάξεις του δημοτικού σχολείου, δηλαδή μέχρι και το τέλος της γενικευμένης χρήσης του προγράμματος και υλικού σε όλα τα δημοτικά της χώρας το 2013.
(γ) Θα γίνει αποθήκευση μαθησιακού υλικού και δραστηριοτήτων στην εκπαιδευτική πλατφόρμα του Υπουργείου Παιδείας με στόχο την εξ’ αποστάσεως ενδοσχολική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών του προγράμματος και την οn line υποστήριξη του εκπαιδευτικού ο οποίος θα αναπτύσσει υλικό με τους μαθητές του, χρησιμοποιεί και αξιολογεί έτοιμο μαθησιακό υλικό και μοιράζεται «καλές πρακτικές» με τους συναδέλφους του. Σχετικώς θα δημιουργηθεί στην Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα μικρο-ιστότοπος στον οποίο θα υπάρχει και συμπληρώνεται το προφίλ των σχολείων που συμμετέχουν στο πιλοτικό πρόγραμμα, καθώς και οn line ερωτηματολόγια για την πορεία της δράσης του ώστε να δίνει τη δυνατότητα παρακολούθησης των κοινών στοιχείων σε κάθε τάξη και των δημιουργικών αποκλίσεων.
(δ) Θα γίνει πιστοποίηση του μαθησιακού υλικού, και να εκπονηθεί σχέδιο για την ανάπτυξη πρακτικών μάθησης σε «Γλωσσικό Εργαστήρι», με ειδικό εξοπλισμό, σε ειδικό χώρο του σχολείου.
(ε) Θα εκπαιδευθούν και θα λειτουργήσουν επιστημονικές ομάδες τεχνικής και εκπαιδευτικής υποστήριξης του εκπαιδευτικού και του έργου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου