24 Ιανουαρίου 2011

ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΜΑΥΡΟΠΙΝΑΚΑ

Η τεχνολογία έκανε την κιµωλία... ιστορία στα πλαίσια του ψηφιακού σχολείου


Το Γυµνάσιο στη Σούδα Χανίων είναι από τα πρώτα στην Ελλάδα που στο πλαίσιο του ψηφιακού σχολείου αξιοποιεί τις δυνατότητες της τεχνολογίας  εξοπλίζοντας τις αίθουσες διδασκαλίας µε διαδραστικούς πίνακες. Στον τοίχο πίσω από τα παιδιά φαίνεται ο νέος διαδραστικός πίνακας
«Η χρήση της τεχνολογίας βελτιώνει κατά πολύ το µάθηµα,το κάνει πιο ευχάριστο, πιο κατανοητό». Η Σοφία Στάθη, µαθήτριατου Γυµνασίου Σούδας, καιοι συµµαθητές της περνούν αυτή τηνπερίοδο από την εποχή της κιµωλίας στους διαδραστικούς πίνακες διδασκαλίας. Το σχολείο τους είναι από ταπρώτα στην Ελλάδα που στα πλαίσια του ψηφιακού σχολείου αξιοποιεί τιςδυνατότητες της τεχνολογίας.

«Τα πράγµατα αλλάζουνσε τεράστιο βαθµό στοντρόπο παράδοσης µέσα στην τάξη.Ενα φιλόλογος πουδιδάσκει,για παράδειγµα, τη Μάχη της Κρήτης, πέρα από τοβιβλίο µπορεί χάρις στον διαδραστικόπίνακανα παρουσιάσει χάρτες καιπίνακες µε τις µάχες καιτις κινήσεις τωνστρατευµάτων, να δείξει φωτογραφικό υλικό της εποχής και βίντεο, να µπειάµεσα στο∆ιαδίκτυοκαι να κατεβάσειό,τι πληροφορίες θελήσουνοι µαθητές. Αυτόγίνεται σχεδόν σεόλα ταµαθήµατα, τη Φυσική,τα Μαθηµατικά,τη Χηµεία»,λέει στα«ΝΕΑ» οκαθηγητής Πληροφορικής και υποψήφιος διδάκτορας στο Πολυτεχνείο Κρήτης Μιχάλης Κουνελάκης.

ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΕΙ∆ΙΚΟΤΗΤΑ του γυµνασίου, από τα φιλολογικά µαθήµατα µέχρι τη Φυσική Αγωγή, υπάρχει συγκεκριµένο λογισµικό για κάθεµάθηµα από το υπουργείο Παιδείας, τοοποίο θαµπορούν να το αξιοποιήσουν οι καθηγητές. Παράλληλα εκπαιδευτικός και µαθητές θα µπορούν να αξιοποιούν το ∆ιαδίκτυο και να αναζητούν κάθε είδους πληροφορία. Αυτή τη στιγµή στο Γυµνάσιο Σούδας, όπως σηµειώνει ο κ. Κουνελάκης, «έχουµε περάσει σε µια πρώτη ενηµέρωση του τι θα συµβεί. Οι καθηγητές περιµένουν µε ανυποµονησία την πλήρη εφαρµογή του προγράµµατος. Εξυπηρετεί πάρα πολύ και τον ίδιο τον καθηγητή. Κάνει το µάθηµα και την προσέγγιση στον µαθητή πιο εύκολη. Ο καθηγητής πλέον δεν είναι “αναγκασµένος” να γράψει σε έναν πίνακα, να σβήσεικαι να ξαναγράψει. Θα µπορεί να δουλεύει πάνω στον διαδραστικό πίνακα, να αποθηκεύει ό,τι έγραψε και να το δίνειµε CD στουςµαθητές για το σπίτι, µε περισσότερη εικόνα, πίνακες, video, να διαφοροποιεί τον µέχρι σήµερα στατικό τρόπο µαθήµατος. Από έρευνες που έχουν γίνει από την εφαρµογή των πινάκων σε άλλες χώρες, φαίνεται η µεγάλη βοήθεια που προσφέρει στους µαθητές».

Για κάθε µάθηµα υπάρχει συγκεκριµένο λογισµικό από το υπουργείο Παιδείας
«ΠΙΛΟΤΟΣ» ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΗΣ ΣΟΥ∆ΑΣ ΣΤΑ ΧΑΝΙΑ
Από τα πρώτα σχολεία στην Ελλάδα που περνούν στους διαδραστικούς πίνακες διδασκαλίας, χάρη στους οποίους οι µαθητές µπορούν να δουν χάρτες και πίνακες µε τις µάχες και τις κινήσεις των στρατευµάτων, φωτογραφικό υλικό της εποχής και βίντεο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου