Το υπουργείο Παιδείας καλεί από σήμερα γονείς και ανεξάρτητους φορείς να υποβάλουν προτάσεις για την ίδρυση του δικού τους «ελεύθερου σχολείου» .
Οι γονείς ή οι φορείς στη Βρετανία που επιθυμούν να ιδρύσουν το δικό τους σχολείο -το οποίο ωστόσο θα χρηματοδοτείται από το κράτος- καλούνται από σήμερα να καταθέσουν τις προτάσεις τους, στο πλαίσιο προγράμματος που προωθεί η νέα κυβέρνηση με στόχο μία εκπαιδευτική πολιτική που θα παραχωρεί περισσότερη ελευθερία στα σχολεία.
Το υπουργείο Παιδείας δημοσίευσε ήδη έντυπα αιτήσεων για τους φορείς που ενδιαφέρονται να ιδρύσουν τα -όπως τα αποκαλεί ο νέος υπουργός Παιδείας Μάικλ Γκόουβ- «ελεύθερα σχολεία» . Το πρόγραμμα βασίζεται στο σουηδικό μοντέλο όπου ανεξάρτητοι φορείς, κερδοσκοπικοί ή μη, μπορούν να ιδρύσουν σχολεία τα οποία χρηματοδοτούνται μεν από το κράτος, αλλά δεν υπόκεινται στον έλεγχό του.
Ο Γκόουβ δήλωσε ότι τα σχολεία αυτά θα χρηματοδοτούνται από το κράτος, αλλά θα είναι ανεξάρτητα και θα διευθύνονται από σώμα το οποίο μπορεί να απαρτίζεται από γονείς, δασκάλους ή μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς. Στόχος του υπουργείου, το οποίο θεωρεί τα σχολεία αυτά θα ανεβάσουν το εκπαιδευτικό επίπεδο, είναι να αρχίσουν να λειτουργούν ήδη από τον Σεπτέμβριο του 2011.
Το υπουργείο Παιδείας λέει ότι τα νέα σχολεία «θα δώσουν σε όλα τα παιδιά και τους γονείς την επιλογή και την πρόσβαση στο είδος της εκπαίδευσης που μέχρι στιγμής παρέχεται μόνο σε όσους έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν αδρά γι' αυτό: μικρά σχολεία με μικρό αριθμό παιδιών στις τάξεις, υψηλό επίπεδο διδασκαλίας και αυστηρή πειθαρχία» .
Ο Γκόουβ θέλει να δώσει στα κρατικά σχολεία μεγαλύτερη ελευθερία και να τους επιτρέψει να ακολουθήσουν το ίδιο μοντέλο με τον ανεξάρτητο σχολικό τομέα της Βρετανίας, ο οποίος είναι εξαιρετικά υψηλού επιπέδου, αλλά αντίστοιχα ακριβός.
Χθες, Πέμπτη, ο υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι περίπου το 70% των δημοτικών σχολείων τα οποία είχαν βαθμολογηθεί ως εξαιρετικά από τους επιθεωρητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης έχουν ήδη αποστείλει επιστολή στο Υπουργείο, δηλώνοντας ότι επιθυμούν να μην υπόκεινται πλέον στον έλεγχο των φορέων τοπικής αυτοδιοίκησης, αλλά να γίνουν ανεξάρτητες «ακαδημίες» .
Οι επικριτές του προγράμματος εκφράζουν φόβους ότι θα δημιουργήσει παιδεία δύο ταχυτήτων, η οποία θα ευνοεί τις οικογένειες της μεσαίας τάξης, ενώ θα αφήνει σε δεύτερη μοίρα τα μη δημοφιλή σχολεία των υποβαθμισμένων περιοχών. Η δε Ένωση Δασκάλων της Βρετανίας θεωρεί ότι το πρόγραμμα θα προκαλέσει «χάος» σε τοπικό επίπεδο και ότι «αντί να δημιουργήσει ευκαιρίες για όλους τους γονείς, θα δώσει πλεονέκτημα σε λίγους εις βάρος των πολλών» .
Ο Γκόουβ ανταπάντησε ότι ο κίνδυνος αυτός θα αντιμετωπιστεί με τη χορήγηση επιπλέον ποσών στα σχολεία, ως «πριμ» για κάθε παιδί από υποβαθμισμένη περιοχή που εγγράφεται σε αυτά, αλλά αμφισβητείται το κατά πόσο η χρηματοδότηση αυτή θα είναι επαρκής.
Σύμφωνα με το πρόγραμμα για «ελεύθερα σχολεία», οι ενδιαφερόμενοι γονείς ή φορείς θα πρέπει να παρουσιάσουν λεπτομερώς τους στόχους του υπό ίδρυση σχολείου, να καταθέσουν στοιχεία για τον αριθμό των υποψήφιων μαθητών, να περιγράψουν τις μεθόδους διδασκαλίας που θα εφαρμόζονται, καθώς και το εκπαιδευτικό πρόγραμμα και να προτείνουν πιθανές τοποθεσίες.
Οι φορείς των οποίων οι αιτήσεις θα εγκριθούν θα πρέπει στη συνέχεια να παρουσιάσουν ένα επιχειρησιακό πρόγραμμα για το πώς το σχολείο θα καταστεί οικονομικά βιώσιμο.
www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου