Την δημιουργία Κέντρων Πιστοποίησης Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας (ΚΠΔΕ) προτείνουν οι Πρυτάνεις .Ειδικότερα η πρόταη των Πρυτάνεων , έχει ως εξής:
Η Σύνοδος θεωρεί ότι η πιστοποίηση της παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας των εκπαιδευτικών, όπως αυτή ορίζεται στο σχετικό νόμο, θα συμβάλει ουσιαστικά στην αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας.
Προτείνει την ίδρυση Κέντρων Πιστοποίησης Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας (ΚΠΔΕ) σε όσα Πανεπιστήμια επιθυμούν και δύνανται να οργανώσουν σχετικά προγράμματα. Το ΚΠΔΕ συγκροτείται με απόφαση της Συγκλήτου, προκειμένου να οργανώνει, συντονίζει και επιβλέπει την Πιστοποίηση της παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας των φοιτητών/τριών μέσω της παρακολούθησης και ολοκλήρωσης προγράμματος που θα εμπεριέχει, κατ’ ελάχιστον, τις παρακάτω αναγραφόμενες θεματικές ενότητες. Τα μαθήματα του Προγράμματος αυτού προσφέρονται είτε από τα τμήματα –μερικώς ή εξ ολοκλήρου-- είτε με μέριμνα του Κέντρου.
Το εν λόγω πιστοποιητικό δεν ταυτίζεται με το πτυχίο, παρέχεται μόνο από τα Πανεπιστήμια, και φέρει το φόρτο τουλάχιστον 30 μονάδων ECTS (ενός εξαμήνου), οι οποίες μπορούν να κατανεμηθούν στο πρόγραμμα σπουδών όπως το κάθε Ίδρυμα κρίνει για κάθε ειδίκευση.
Για την οργάνωση και λειτουργία του ΚΠΔΕ θεωρείται αναγκαία η οικονομική ενίσχυση των Πανεπιστημίων και η ενίσχυσή τους με νέες θέσεις μελών ΔΕΠ, ΕΕΔΙΠ ή 407 ή με υπερωριακή απασχόληση του υπάρχοντος προσωπικού. Επίσης προτείνεται η οργάνωση μικτών προγραμμάτων εξ αποστάσεως και δια ζώσης μάθησης.
Οι ευρύτερες θεματικές ενότητες που καλύπτουν τα κριτήρια της επάρκειας έχουν ως ακολούθως:
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ | ΜΟNΑΔΕΣ ECTS (30) |
ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ | 10 |
Ενδεικτικά:
| (ενδεικτικά 5 Χ 2) |
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ | 6 |
Ενδεικτικά:
| (ενδεικτικά 3 Χ 2) |
ΕΙΔΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ | 14 |
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου